cultura

Crítica

teatre

“‹You cannot be serious!›”

Ve a tomb l'exclamació que havia pronunciat en més d'una ocasió John McEnroe, aquell genial jugador de tennis nord-americà, malcarat, irat, simpàtic a la pista com un rot de vinagre, guitarrista aficionat, que tenia tendència a esbroncar, amb expressions com aquestes i d'altres de contundència semblant, a jutges, aplegapilotes i a tothom qui convingués. Ve a tomb perquè il·lustra la sensació amb què em vaig quedar al final de l'espectacle 30/40 Livingstone, en què aquesta frase es pronuncia, i que va ser el preludi de la decepció.

El discurs previ, la declaració d'intencions de la nova creació de Picó i López, parla d'un personatge, un home contemporani, que ho deixa tot per anar a la recerca, modern explorador, de l'animal mític, trobada que ha de respondre els interrogants de l'home sobre el seu comportament.

A l'inici –un principi molt prometedor–, sobre una catifa verda que cobreix tot l'escenari, amb una butaca plantificada a una banda, Sergi López busca. L'afany per la recerca li ve de l'avi. Sempre ha buscat i va trobant: dona, hipoteca, nens... Ah, nens! Un d'ells continua la dèria per la recerca que el pare posseïa, però que la vida trobada li va esmorteir, i per continuar buscant o buscant-se, ho deixa tot. La conversa de pare i fill permet trobar el millor Sergi López, però és aquí que es produeix el trencament, en aquest punt precís tot plegat comença a perdre interès, quan comença la projecció mental del protagonista, de López, però també de Picó. La projecció és d'una feblesa dramatúrgica notable. El fill díscol, idealista, és transportat de cop i volta, mitjançant la il·luminació adequada i un ambient sonor propi de la Paul Winter Consort, a un lloc indeterminat barreja de jungla, desert, estepa, bosc mediterrani i fins i tot planúria volcànica del Serengueti.

Comença el viatge, la recerca de l'animal, i durant el viatge, surrealista, un concepte clau: acceptació. Acceptació de tu mateix i de la diferència. Un altre mot clau: norma, regla. La conveniència o no de seguir-les, a propòsit del tennis i de McEnroe, i la possibilitat d'enfrontar-se a l'autoritat. La resta, si és que hi és, de tan prim queda dissolt irremissiblement en un delirant partit de tennis que disputa un cérvol bípede i plantígrad, que encarna Jorge Picó, amb un oponent imaginari, amb el públic, que li torna la bola. L'interès decau de manera directament proporcional al ritme amb què creix el desencant. Cau el teló.

30/40 Livingstone
Creació, direcció i interpretació: Jorge Picó i Sergi López.
Teatre de Salt, 1 de desembre del 2011.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
música

Eduard Costa publica l’enèrgic ‘Ben amunt’, el primer disc signat amb el seu nom

sant pol de mar
Bernat Salvà
Periodista i escriptor

“Un llibre de viatges pot tenir la complexitat de la vida mateixa”

Barcelona
Novetat editorial

Jaume Planas dissecciona la fauna local d’un barri com n’hi ha tants

blanes
Música

Empúries acull un concert de músics exiliats

L’Escala
cultura

L’Arxiu Lafuente de Santander compra la col·lecció d’objectes culinaris d'Antoni Miralda

barcelona
FESTIVAL DE CANES

Jonás Trueba aposta per l’amor

canes
arts escèniques

Catorze finalistes catalans als Max, amb una gala dedicada a Guimerà

barcelona
GIRONA

Unes 700 persones assisteixen al Pati Cultural 2024

GIRONA
patrimoni

Manresa restaura l’escultura dedicada a Josep Anselm Clavé

Manresa