cultura

Un mirall dins del circ

Aquesta parella d'artistes inquiets utilitza el seu llenguatge de l'absurd per retratar conceptes profunds de la relació humana. Zimmermann & De Perrot, que porten 15 anys treballant junts sempre (fins ara) canviant la resta de l'equip, mostren al Temporada Alta Hans was Heiri, una mirada icònica de la necessitat de l'home de pertànyer a un grup i, alhora, fer aflorar la personalitat pròpia. La coproducció internacional (en la que van intervenir El Canal i el Théâtre de l'Archipel, entre molts d'altres) es va estrenar el 2011 i es podrà veure al Municipal de Girona només avui i demà. Al muntatge, juguen a plasmar a escena les semblances i diferències entre tots dos artistes (el primer prové del circ, el segon, de la musica). Estan convençuts quetanta relació els ha modificat i s'han convertit en una mena de parella artística.

La seva recerca és constant. Necessiten treballar durant 4 mesos per poder confeccionar un espectacle, que arrenca amb un croquis d'escenografia impossible (el joc de l'equilibri del circ és plasma a l'espai fins al punt de desesperar ala encarregats de construir-la) i una conversa dels dos artistes. Un cop seleccionat el càsting, engeguen improvisacions i, tot a foc lent, va solidificant. “La sensació d'urgència és molt important, però” apunta Pierrot. Sovint, s'adonen que hi ha moltes respostes que no poden incloure en una peça, i ja passa a ser material del següent treball. Per sort, celebra Zimmermann, “perquè hi ha el perill de repetir-nos les mateixes preguntes”. El dia que arribin a una conclusió definitiva, a un equilibri ideal de l'escena, perdrà sentit fer res més. Zimmermann & De Perrot segueixen treballant a la recerca d'una perfecció conscients que el que els motiva és la imperfecció. Diu Zimmermann: “Un error és un regal.” Sí. El risc físic quan es prova una escenografia inestable és un dels punts de partida. Ells també intervenen en el procés d'assaig com a intèrprets, i es despullen de tot artifici amb els altres companys. És així que es construeix l'escena sense paraules i amb inconfusibles tocs d'humor intel·ligent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
TEATRE

Gorina trasllada a ‘Ifigènia’ el dolor de totes les dones sacrificades

BARCELONA

El festival Flors i Violes espera batre rècords de públic

palafrugell
DANSA

El Mercat convida dues coreografies noruegues a ballar complexes celebracions

BARCELONA
cultura

Collboni esquiva reunir-se amb els impulsors de la campanya Salvem el Museu del Disseny

barcelona
Cinema

El BCN Film Fest obre portes i espera Meg Ryan

barcelona
Mònica Soler Ranzani
Novel·lista

“Faig ficció, però em preocupa molt la versemblança”

Barcelona

Model i artista amb final feliç

Barcelona
ARTS EN VIU

Ròmbic produeix un ‘site specific’ amb 10 titellaires pel seu desè aniversari

BARCELONA
sant feliu de guíxols

Dani Fernández, La Oreja de Van Gogh i Nil Moliner, al 2n Idilic Festival

sant feliu de guíxols