crítica de dansa / «amadou»

Reflexió

Una càmera i dos personatges. Personatges que es busquen a mesura que passa el temps, es busquen, es troben i retroben. La càmera també forma part del diàleg que estableixen; de fet, esdevé part intrínseca a la narració. Amadou, nom que rep la peça presentada per Leo Castro en el projecte Swimming Horses, de la companyia Mal Pelo, es presenta com un work in progress, com una composició processal en què el text és una suma de diferents llenguatges, i aquests prenen visibilitat mitjançant les seves múltiples variants.

L'obra instaura tota una reflexió sobre la mirada, sobre la manera com una càmera pot condicionar la percepció, sobre com és percebut un cos per un altre cos. Els intèrprets aconsegueixen crear una atmosfera en la qual el propi procés esdevé un treball sobre l'invisible a partir de la recerca de visibilitat. La música, o més aviat els sons, prenen també corporeïtat a partir de tota una indagació sobre el seu oposat, és a dir, allò inaudible. Un joc de contraris que s'agermana a partir d'una voluntat oberta d'indagar, de dubtar, de permetre's deambular per l'escena reconeixent i reconeixent-se des de i a través del símbol. D'aquí que els objectes que ocupen l'espai escènic tinguin un rol concret, havent passat el llindar del mer objecte esdevenen presència: una manta feta de retalls de diaris, taps de suro, una llum... El conjunt eixampla la reflexió cap a territoris cinematogràfics i corporals, entre d'altres, a partir d'un gest arrelat en el fet relacional.

Idea, textos i direcció: Leo Castro Creació i interpretació: Leo Castro i Enric Fàbregas Lloc i dia: L'Animal a l'Esquena, 31 d'octubre del 2009


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
guardó

Gemma Lienas rep el Premi Cedro per la defensa dels drets d’autor

madrid
cinema

BCN Film Fest premia ‘El destino de Maya’

barcelona
Cultura

Mor Helen Vendler, crítica de gran influència

TEATRE

El Maldà canta Pau Riba i Malvido interpel·lant els joves

BARCELONA

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona