Arts escèniques

Òpera bufa en viu i, ara, en línia

El cicle d’òpera de cambra al Teatre de Sarrià preveu funcions en ‘streaming’ per al públic de fora de la ciutat

Paco Mir dirigeix una òpera contemporània en què es caricaturitza l’ego dels divos

L’Òpera de Cambra de Barcelona i els Amics de l’Òpera de Sarrià rescaten els dos títols que no es van poder representar la temporada passada pel tancament dels teatres. S’obrirà divendres (fins diumenge), però amb una alta producció: l’òpera bufa Serva padrona, un títol estimat pels socis de l’entitat, que ara comptarà amb l’orquestra al fossat. Es farà al Teatre de Sarrià i, la sessió de diumenge s’oferirà en streaming per poder oferir-la als socis i espectadors de fora del municipi o que pateixen per fer massa vida social que els pugui contagiar. Tot i així, segons remarquen des de la sala, la cultura és segura i s’estan respectant tots els requeriments de Sanitat. I amb el 50% màxim d’aforament.

Xevi Dorca, director escènic de Serva padrona, hi ha volgut donar un aire surrealista i que l’espai escènic es vagi transformant a mesura que avança l’òpera Els dos intèrprets, Serena Sáenz i Carles Pachón, han entrat en l’aposta i això garanteix un moviment constant i a frescor i agilitat a l’escena. En aquest joc de flirteig, s’insinua que Cupido ha deixat de tenir cap funció perquè sembla que les estratègies d’enamorament les propicia la serventa, Serpina.

Els altres dos títols de la temporada són La ópera de cuatro notas, de Tom Johnson, en una traducció i adaptació de Paco Mir (20 i 21 de març), i L’occasione fa il ladro, amb la versió orquestral que demana Rossini, amb l’Orquestra Barcelona Concertante, sota la direcció musical d’Assunto Nese i l’escènica d’Anna Ponces (14 al 16 de maig). La peça de Rossini tindrà més vida perquè s’integrarà a la temporada que Òpera de Cambra de Barcelona ha programat al Romea al mes de juny.

Pel que fa a La ópera de cuatro notas, és un títol que el director i membre de Tricicle ja va estrenar a Madrid fa unes temporades. I que va oferir al Teatre de Sarrià després de comprovar que responia a un mateix perfil d’espectacle. Aquesta òpera contemporània, escrita per ser interpretada originàriament al piano, enfronta els egos de dos cantants d’òpera. Es juga amb un minimalisme musical expressiu i satíric que converteix la sonoritat de les quatre notes en tot un espectre ampli estètic i emocional.

La proposta de Ponces a L’occasione fa il ladro, de Pergolesi, és que l’òpera ressoni actual i interpel·li el públic. El repte és que la partitura de Rossini, que permet el lluïment dels intèrprets, no ofegui l’humor que dispara la peça amb un quadre de continus equívocs amb aire de thriller.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Un concurs de curtmetratges amb mòbil al festival de cinema de Blanes

blanes
patrimoni

Distinció europea per a l’Hort Petit del monestir Pedralbes

barcelona
llengua

Plataforma per la Llengua homenatjarà els seus socis en els onzens premis Martí Gasull

barcelona
PATRIMONI

Enllestida amb èxit la fosa de la nova campana ‘Carme’ de Mataró

MATARÓ
Crònica

Guillem Gisbert, la primera masurca

música

‘Eufòria’ torna al palau Sant Jordi el 30 de juny amb un doble concert

Barcelona
música

Lluís Figueras & The Demons estrena el videoclip de ‘Lagarto Lagarto’

girona
CÒMIC

La il·lustradora Marika Vila guanya el Gran Premi Comic Barcelona

Barcelona
Crítica

Sara Blanch, l’estima d’un cant