cultura

Crítica

dansa

Titelles enamorats

No sovintegen els espectacles familiars de dansa, que facin la funció d'introductor de la mainada a aquest llenguatge artístic. És per això que s'agraeixen propostes com la que va presentar dimarts al Teatre Municipal de Girona el Teatre del Liceu, en col·laboració amb l'Institut del Teatre de Barcelona (Companyia IT Dansa). Es tractava del ballet Petruixka, d'Igor Stravinsky. Els elements màgics de la peça capten l'atenció dels més menuts. L'acció de Petruixka se situa en una fira de carnestoltes, recreada en aquest muntatge per una escenografia impactant i superba, amb cinc grans panells giratoris que, per una cara, són miralls, i per l'altra representen diverses atraccions de fira, tret del panell inferior central, que és per on accedeixen els personatges a l'escenari. A més, representen, indistintament, només encaixant en el marc d'un parell de panells uns bonics dibuixos, els llocs de confinament dels titelles protagonistes: Petruixka i el Moro, que competeixen per l'amor de la Ballarina. Els ballarins d'IT Dansa són molt precisos, malgrat que potser els manca en algun moment una certa capacitat expressiva, i la veu gravada del mag no ajuda a crear el misteri i l'emoció necessàries. Els jove públic, però, majoritàriament, va seguir la peça amb moltíssim interès.

Petruixka
Música: Igor Stravinsky.
Coreografia: Catherine Allard.
Direcció i dramatúrgia: Marc Hervàs.
Ballarins: J. Bizjak, À. Boix, M. Borràs, H.A. Carvalho, S. Domènech, A. Garcia, M.L. Guinoo, M. Gómez, R. Heinonen, L.R. Pedraza, A. Segarra i J. Yerro.
Teatre Municipal, 12 d'octubre del 2011.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
MIRADOR

De quan la línia de la vida es ressegueix des de l’art

la ciutat d’ideals

A propòsit d’exilis i llengua

equipaments

Comencen les obres d’ampliació de l’Arxiu Nacional de Catalunya

barcelona
Crítica

El gest alliberador d’una dona italiana

música

El Jazz omple el Passeig de Gràcia

barcelona
crónica

Oques Grasses en salsa dolça

GIRONA

El manifest d’Agitart centra el Dia Internacional de la Dansa

girona
cultura

L’alt i constant mestratge de Mercè Vidal

Paola Cortellesi
Cineasta i actriu

“Els italians portem el neorealisme a l’ADN”

Barcelona