Economia

TANTXTANT

Andalusia i el corredor mediterrani

Un any després que un grup d’interès econòmic del País Valencià i de Catalunya es reunís a Tarragona per reclamar l’acceleració del corredor mediterrani, la pressió per a aquesta infraestructura europea tan bàsica ha rebut una empenta des del sud de l’Estat. En una reunió celebrada a CadisBarrios (Cadis) fa menys d’un mes, s’ha afegit al clam que s’impulsi d’una vegada l’eix ferroviari de mercaderies i de passatgers l’empresariat andalús. Per no fer enfadar Madrid, en l’acte es va defensar el corredor mediterrani com una infraestructura de caràcter circular, que hauria de completar el conegut model radial, que, com tothom sap, té Madrid com el melic de l’Estat espanyol i continua el seu desenvolupament de manera imparable, mentre l’eix és en via morta. En qualsevol cas, benvinguda sigui l’enèsima reclamació, en aquest cas amb la singular incorporació dels empresaris andalusos.

Que el corredor es faci ràpid i que passi per la Mediterrània té moltes virtuts, entre les quals que permetrà integrar encara més l’economia espanyola amb la UE, permetrà descarregar de camions unes autopistes molt saturades, i que serà bo per al medi ambient. Potser finalment, amb el suport andalús, serà més fàcil que s’acceleri, per quatre raons: en primer lloc perquè del recorregut mediterrani Andalusia era l’única comunitat afectada que faltava, després que Múrcia, el País Valencià i Catalunya anessin a l’una; en segon lloc perquè la reivindicació ha deixat d’estar formalment liderada pels catalans, la qual cosa li dona més possibilitats d’èxit a Espanya; en tercer lloc perquè Andalusia és la comunitat amb més població de tot l’Estat i, per tant, un territori on es poden recollir molts vots; i en quart lloc perquè en paraules d’un dels intervinents a l’acte, el corredor és un deute històric de l’Estat. A veure si ara anirà de bo. Pel que pugui ser, bon lector, esperi’s ben assegut.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

Ajuts de 53 milions per modernitzar les xarxes de regadius

Barcelona
economia

Males perspectives per a la collita de cereal de secà

Sarroca de Lleida
GIRONA

La demarcació baixa dels 30.000 aturats el mes de maig

GIRONA
economia

Francisco Oller preveu créixer el 2025 i reincorporar el personal acomiadat

cassà de la selva
economia

L’ocupació marca un nou rècord històric amb més de 3,8 milions d’afiliats

barcelona
societat

Prioritat per al producte local i que pugui competir d’igual a igual, les demandes

barcelona

L’empresa Francisco Oller presenta un ERO per fer fora 39 treballadors

cassà de la selva
ECONOMIA

La pedregada de dissabte arrasa 1.500 hectàrees de vinyes de l’Alt Penedès

Vilafranca del Penedès
economia

Més de 5 milions de turistes fins a l’abril, un 16,3% més que fa un any

Barcelona