Economia

El Port de Barcelona aprova una rebaixa de taxes fins al 2022

En total, es mobilitzaran uns 23 milions d’euros a favor dels operadors

El consell d’administració del Port de Barcelona ha aprovat aquest dimecres una sèrie de mesures per alleugerir els efectes de la crisi derivada de la Covid-19, entre els quals hi ha una rebaixa de taxes fins al 2022.

Segons ha explicat el port en un comunicat, les mesures s’han pres d’acord amb les previsions de tràfic i d’ingressos i suposaran una mobilització de recursos a favor dels operadors d’uns 23 milions d’euros.

Així, en el primer pla de mesures, corresponent al Pla de Recuperació (d’aplicació a mig termini), es bonificaran les taxes de contenidors en un 25% el 2021 i del 20% el 2022; a les terminals multipropòsit i ro-ro (terminals en les quals la càrrega als vaixells s’efectua amb remolcs i camions) en un 10% l’any 2021 i un 5% el 2022; i a les terminals d’automòbils, en un 30% el 2021 i un 15% el 2022.

A més, també s’aplicaran coeficients correctors reductors de les taxes d’utilització a vaixells, passatge i mercaderia.

D’altra banda, el consell d’administració també ha donat llum verda a la darrera de les mesures que faltaven dintre de pla de xoc, que inclou les mesures més curt termini, i que consisteix en la reducció en les taxes d’ocupació. A les terminals de passatge, serà d’un 30% en les concessions que hagi vist reduïda la seva activitat entre un 20% i un 40% en relació amb el 2019 i una rebaixa del 60% si l’activitat ha caigut més d’un 40%.

Per a la resta de concessions i autoritzacions, les reduccions de la taxa d’ocupació seran del 15% en els casos en què l’impacte en l’activitat se situï entre el 10% i el 15% i del 20% quan l’impacte sigui superior al 15%.

Quant als títols d’ocupació amb una superfície inferior als 200 metres quadrats i espais destinats a aparcament i estacionament s’aplicarà una reducció d’un 20% sobre la quota de la taxa d’ocupació que correspongui, a condició que no siguin complementaris a altres títols de major superfície i se sol·liciti prèviament.

El port de Barcelona ha estat el primer de l’Estat en prendre mesures a curt termini (pla de xoc) i a mig termini (pla de recuperació).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

Ajuts de 53 milions per modernitzar les xarxes de regadius

Barcelona
economia

Males perspectives per a la collita de cereal de secà

Sarroca de Lleida
GIRONA

La demarcació baixa dels 30.000 aturats el mes de maig

GIRONA
economia

Francisco Oller preveu créixer el 2025 i reincorporar el personal acomiadat

cassà de la selva
economia

L’ocupació marca un nou rècord històric amb més de 3,8 milions d’afiliats

barcelona
societat

Prioritat per al producte local i que pugui competir d’igual a igual, les demandes

barcelona

L’empresa Francisco Oller presenta un ERO per fer fora 39 treballadors

cassà de la selva
ECONOMIA

La pedregada de dissabte arrasa 1.500 hectàrees de vinyes de l’Alt Penedès

Vilafranca del Penedès
economia

Més de 5 milions de turistes fins a l’abril, un 16,3% més que fa un any

Barcelona