Economia

Liciten per 2,2 MEUR la construcció d’un tercer carril a la C-55 entre Sant Vicenç de Castellet i Castellgalí

El Departament de Territori ha licitat per un import de 2,2 milions d’euros les obres de construcció d’un tercer carril a la C-55 entre Sant Vicenç de Castellet i Castellgalí, segons ha informat l’ACN. L’objectiu és millorar la fluïdesa del trànsit en aquest àmbit. En concret, es construirà un segon carril en sentit nord entre Sant Vicenç de Castellet i la ronda de Manresa per reduir el trànsit de pas per l’actual travessera de Castellgalí. Les obres començaran el primer trimestre de l’any vinent i duraran cinc mesos. La realització del nou carril s’emmarca en el pla d’actuacions del Govern per reduir les congestions que es produeixen en aquest eix viari, especialment en hora punta, entre Castellbell i el Vilar i Manresa.

Per implantar el nou carril, s’ampliarà la plataforma de la carretera en sentit Manresa. Aquesta actuació comportarà la construcció d’una escullera per protegir el terraplè de la carretera de possibles erosions i l’adequació de diversos elements de drenatge. A més, es complementarà amb la instal·lació de barreres de seguretat, senyalització i abalisament. Així mateix, inclourà la millora del ferm a Castellgalí, en el tram entre la rotonda que dona servei al polígon industrial Pla del Riu I i la rotonda d’encreuament de la C-55 i la BV-1229.

Pla d’actuacions valorades en 50 milions d’euros

Segons informa el Departament de Territori, en l’àmbit entre Castellbell i el Vilar i Manresa de la C-55, es produeixen episodis de congestió que es concentren principalment en el sentit nord de la carretera, entre la incorporació de la C-16 i l’inici de la travessera de Castellgalí, incloent l’accés des de Sant Vicenç de Castellet. L’hora punta correspon als matins laborables a partir de les vuit menys quart i es pot allargar fins a les nou. Els divendres a la tarda també s’observen retencions entre les cinc i les set. En sentit sud, les retencions són ocasionals i es produeixen a l’entrada de la travessera de Castellgalí.

El Departament considera que l’opció tècnica més adient és la configuració a la C-55 d’un segon carril en sentit nord, continu, des de Sant Vicenç de Castellet fins a Manresa i d’una variant a Castellgalí. Tota aquesta actuació comporta una inversió de prop de 50 milions d’euros i la millora de la fluïdesa en el trànsit que suposa un estalvi en emissions de 277 tones de CO2 anuals. En paral·lel a les obres ara impulsades, el Departament de Territori treballa en els estudis de la variant de Castellgalí i del tercer carril fins a la ronda de Manresa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona