Economia

LLEIDA

El potencial turístic de la zona es manté malgrat el canvi climàtic

Un estudi de la Càtedra de Turisme d’Interior i de Muntanya de la Universitat de Lleida (UdL) afirma que el sector turístic de la demarcació té potencial per continuar atraient més visitants malgrat els efectes del canvi climàtic. El treball constata que caldrà continuar treballant per estudiar “impactes” com l’augment de temperatura, que obligarà a desestacionalitzar cada vegada més el model actual. Es preveu que les onades de calor augmentaran de 10 a 35 dies de mitjana entre el 2040 i el 2070. Per part del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juan Antonio Serrano va apostar ahir per intentar evitar la massificació de les zones turístiques i també per “cobrar el preu que valen” els atractius per disposar així de més recursos. La demarcació de Lleida rep una mitjana de 2,5 milions de visitants i el turisme està molt vinculat al territori i els seus recursos. La geògrafa i autora de l’estudi, Maria Sans, va explicar que el turisme depèn de les condicions climàtiques i que, per tant, han centrat l’anàlisi en els recursos paisatgístics, ja que són el principal atractiu de les terres de Lleida.

Algunes propostes per mitigar el canvi climàtic que es diuen a l’estudi són la rehabilitació energètica dels edificis d’ús turístic; l’elaboració de plans d’estalvi i eficiència d’aigua que permetin la implantació de sistemes i tecnologies que en millorin el cicle i el seu ús; l’impuls del transport públic; l’educació i la divulgació d’aquesta nova realitat amb una oferta turística de caire educatiu i divulgatiu, i mesures compensatòries com aportacions econòmiques per als qui treballin en l’àmbit ambiental o cultural, entre d’altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona
economia

Puig s’estrena a borsa amb una pujada superior al 4%

barcelona