Economia

economia

Inicien l’avaluació ambiental de l’estació del TAV a l’aeroport

La proposta passa per allargar les vies de la instal·lació tècnica de la línia d’alta velocitat

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha començat l’avaluació ambiental per a l’estudi informatiu de l’estació del TAV que hi haurà a l’Aeroport de Girona - Costa Brava. Segons recull l’ACN, aquest procés es culminarà amb la tramitació de la declaració d’impacte ambiental i permetrà l’aprovació definitiva de l’estudi informatiu, un pas previ a dissenyar la nova infraestructura. L’expedient planteja que l’estació del TAV es faci en el terme municipal de Vilobí d’Onyar a través de la prolongació de les vies de la instal·lació tècnica que hi ha actualment en la via d’alta velocitat i que passa molt a prop de l’aeroport de Girona. A més, es construirà una passarel·la per a vianants que connectarà l’estació de trens amb la terminal aeroportuària.

Després de tancar el procés d’informació pública, el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha iniciat l’avaluació ambiental de l’estació dl TAV que es projecta a l’aeroport de Girona. Es tracta d’una infraestructura que s’inclou dins del Pla Director de l’Aeroport de Girona - Costa Brava amb l’objectiu de connectar aquest aeroport i el de Barcelona amb un tren d’alta velocitat que tindrà un trajecte de 40 minuts. Això permetria guanyar en competitivitat entre les dues infraestructures aeroportuàries en un moment en què l’aeroport del Prat està arribant al límit de la capacitat operística i el de Girona està reactivant l’activitat.

Ara, el tràmit ambiental que inicia el Ministeri de Transports derivarà en la declaració d’impacte ambiental necessària per tancar l’estudi informatiu i avançar en el disseny de la nova estació. En aquest sentit, el projecte que planteja l’Estat espanyol és construir una estació del TAV en el terme municipal de Vilobí d’Onyar, a 600 metres de l’aeroport de Girona.

En concret, l’estudi planteja prolongar les vies de la instal·lació tècnica que hi ha actualment en el corredor d’alta velocitat entre Barcelona i la frontera francesa i la construcció d’un edifici en la situació més propera a l’aeroport. Es tracta de la segona alternativa que es presentava a informació pública que l’estudi informatiu publicat a finals de març ja preveia com a la “millor” opció. La connexió entre l’aeroport i l’estació de tren es farà amb una passarel·la per a vianants que uneix la terminal gironina amb el vestíbul de l’estació del TAV.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

OCDE

L’OCDE eleva tres dècimes la previsió de creixement del PIB espanyol

economia

Banc Sabadell puja a borsa mentre el País Valencià veu perillar la seva seu

barcelona
economia

Els llocs de treball al Vallès Oriental van a l’alça el primer trimestre de 2024

GRANOLLERS
estats units

La Fed no cedeix i manté els tipus en el seu nivell més alt dels darrers vint anys

barcelona
CONFLICTE LABORAL

La plantilla de Llansà talla la N-260 i manté la vaga en defensa dels acords

LLANÇÀ

Roses rep el primer dels nou creuers que hi passaran aquesta temporada

roses

Mig miler de persones demanen reduir la jornada laboral

girona
economia

El BBVA garanteix el seu “compromís total amb Catalunya”

barcelona
economia

Clam per “menys jornada i millors salaris” en un Primer de Maig marcat pel 12-M

barcelona