Economia

l'entrevista

“Comprar per internet no és una moda temporal”

Quines són les claus que expliquen l'èxit comercial de Privalia?

Bàsicament, entrar en el sector del comerç electrònic, que creix a tot el món, però trobar un consumidor disposat a comprar marques, bàsicament de roba, a un preu molt assequible. Això ha permès a aquestes marques rendibilitzar els seus estocs de fora de temporada en un moment en què començava la crisi i, per altra banda, trobar aquest públic interessat a adquirir aquest producte.

Trencar la barrera psicològica que per a molta gent suposava comprar per internet, ha estat potser el més complicat?

Si hem aconseguit superar aquesta reticència, no ha estat perquè Privalia hagi fet res diferencial, sinó perquè hem aconseguit posar un producte a molt bon preu. Ja s'estaven venent bitllets d'avió o viatges a través d'internet, però és cert que no s'hi estava venent moda. I la clau, insisteixo, és el preu.

Però encara hi ha molta gent que no concep comprar-se uns pantalons o una camisa sense emprovar-se'ls, o no?

Aquesta és una altra barrera que s'està trencant. El 40% dels internautes ja compra per internet. És molt important l'aspecte visual, i oferir una cosa diferencial que no puguis trobar al carrer.

El boom del comerç electrònic és una moda o una tendència de futur ja assentada?

És un procés que ja no té marxa enrere. internet serveix per vendre, per comunicar-se. Hi ha hagut un canvi brutal en els hàbits, ja que les noves generacions passen el 80% del seu temps davant un ordinador. No és una moda temporal, sinó que continuarà creixent, i a la qual cal adaptar-se.

I què en farem, doncs, del comerç tradicional?

Ambdós són perfectament complementaris. Sempre hi haurà gent que li agradarà comprar a les botigues tradicionals, tocar el producte...

Encara que faci de mal preguntar, en el vostre cas la crisi ha ajudat a consolidar el negoci?

En un inici, ens va ajudar perquè les marques tenien molt excedent d'estoc. Ara hem d'adaptar-nos al canvi d'entorn que hi ha, i la nostra missió és aconseguir el millor producte al millor preu pel consumidor. Estigui on estigui.

Privalia és, en certa manera, un exemple de projecte emprenedor. Ara que estem en crisi, fa més falta gent que se la jugui?

El que fa falta és més ajuda de l'administració als emprenedors. I també cal més finançament, perquè per tenir una idea i executar-la, calen diners. Catalunya és un pols on aquesta cultura de l'emprenedor està relativament assentada, però encara estem lluny dels Estats Units.

El seu negoci ja és present a quatre països –Estat espanyol, Itàlia, Brasil i Mèxic–, pensen obrir nous mercats?

Fa un parell de mesos l'empresa va tenir una ronda de finançament nova, on van entrar a la companyia 70 milions d'euros amb l'objectiu clar de créixer a nivell europeu. El 40% de la nostra facturació ve de mercats internacionals. Des del 2009 la nostra aposta va ser per Llatinoamèrica, ja que aquests mercats són els que estan contrarestant la crisi que hi ha actualment a Europa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Estat espanyol

El Banc Santander pateix un ciberatac

Barcelona
economia

L’habitatge i l’alimentació estiren l’inflació d’abril i la situen al 3% anual

barcelona

Una quinzena de comerços volen traspassar el negoci per falta de relleu

BANYOLES

Els preus s’apugen set dècimes per l’alça de la roba, l’electricitat i els pisos turístics

GIRONA
ECONOMIA

Augmenta un 35,6% l’allotjament turístic al Vallès Occidental amb una estada mitjana de dues nits

TERRASSA
ECONOMIA

El Maresme pedala a favor de l’EuroVelo 8

MATARÓ
Rússia

Rússia augmenta un 82% els ingressos per la venda de petroli i gas el 2024

barcelona
unió europa

La CE exigeix a Booking complir amb la llei de mercats digitals

barcelona
ECONOMIA

Came Parkare s’instal·larà al parc de l’Alba

CERDANYOLA DEL VALLÈS