Economia

Internacionalització

Com obrir mercat a Alemanya

Empreses gironines es reuneixen amb el delegat d'Acció al país germànic per veure com entrar o consolidar-se en aquest mercat difícil

Com tenir contacte directe amb empreses alemanyes per poder-los vendre els béns produïts a la demarcació? Com obrir mercat en un país ben assortit i amb un mercat madur? Aquestes són algunes de les preguntes que plantejaven divendres els representants de les empreses gironines que es van entrevistar, de manera individual, amb el director de l'Oficina Exterior de Comerç i Inversions d'Acció a Berlín, Martí Adroher, de visita a Girona. “Volem tenir contacte directe amb empreses d'allà, tot i que ja hem treballat amb algunes de grans, com ara Siemens”, explica Guim Pallàs, de Tecnospuma. Aquesta empresa, amb seu a Maçanet de la Selva, es dedica a solucions per a aplicacions tècniques de diversos sectors, com ara aïllaments acústics o sonors, i és present ja en més de vint països. És una empresa consolidada que ara vol ampliar mercat a Alemanya, un país que, actualment, ocupa la cinquena posició pel que fa als països on les empreses gironines exporten –al davant hi ha França, Portugal, Itàlia i els EUA– i on, segons explica Adroher, entre els factors que cal tenir en compte per establir-s'hi hi ha un pla d'actuació, paciència “perquè sempre s'haurà de desbancar un proveïdor ja establert”, la qualitat, l'idioma i una relació de confiança. Per exemple, en el cas del sector agroalimentari, destaca que el consumidor està acostumat a preus baixos i que, en aquests casos, l'empresari haurà de fer una aposta de volums més que no pas de marges. L'empresa de Cervià de Ter Rafael Baró, que comercialitza embotits sota la marca La Ampurdanesa, era una altra de les set que es van reunir amb Acció per saber quins serveis ofereix aquesta oficina i com els poden ajudar a entrar de manera directa al mercat alemany on, actualment, ja hi ha 300 empreses catalanes establertes. El mercat alemany no és fàcil i entre les estratègies dutes a terme des d'Acció destaca la del màrqueting digital per promoure els vins.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Economia

Es redueix la desigualtat de la renda entre barris a Barcelona

Barcelona
economia

Les pensions creixen un 5% al maig, amb 1.304 euros de mitjana

barcelona
girona

Nestlé instal·larà una altra caldera de biomassa a la fàbrica de cafè del Gironès

girona
economia

Les hipoteques d’habitatges cauen un 20% al març

barcelona
enogastronomia

El Barcelona Wine Week (BWW) ocuparà dos pavellons a la Fira

Barcelona

L’empleat sènior, la resposta a la falta de professionals

Barcelona

Dona i gran, la doble barrera per emprendre

barcelona
Sara de la Rica
Catedràtica d'Economia de la Universitat del País Basc

“La discriminació per edat és un fet provat en el mercat de treball”

barcelona
Mons Badia,
presidenta del Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya (COAMB)

“El respecte pel medi ambient fomenta el creixement econòmic”

Barcelona