Economia

La facturació de Torrons i Mel Alemany creix un 15%

L'augment de vendes és conseqüència principalment dels acords amb Marks&Spencer per vendre en 200 establiments d'Anglaterra i amb Caprabo per fer-ho en 200 supermercats

L'empresa familiar Torrons i Mel Alemany d'Os de Balaguer tancarà el 2015 amb un augment de vendes d'un 10% i una alça d'un 15% en facturació. Aquest salt endavant ha estat en bona part conseqüència de l'acord comercial amb la cadena britànica de supermercats Marks&Spencer pel qual els torrons i la seva línia de mel gurmet amb taronja confitada es venen aquest Nadal en 200 supermercats d'Anglaterra.

La mel gurmet també ha permès a Alemany entrar en línia als Estats Units, adreçada especialment al públic hispà, a La Tienda.com. S'hi comercialitza mel amb pell de taronja confitada, entre 3.000 referències de productes seleccionats per al públic hispà resident a Amèrica. Un altre dels èxits assolits aquest any ha estat entrar a 200 supermercats de la cadena Caprabo, tant amb el torró com amb la mel.

Segons explica Ferran Alemany, gerent de Torrons i Mel Alemany, “per a una empresa familiar com la nostra significa un reconeixement molt important que firmes d'aquest prestigi es fixin en els nostres productes, elaborats de forma totalment artesanal''. Ferran Alemany, el seu germà German i el seu pare, Miquel, són actualment al capdavant del negoci.El tret diferencial del torró Alemany es deu a una recepta del segle XIX que atorga a la pasta un blanc característic. La recepta data del 1879, quan l'àvia Mundeta va crear un caramel de mel i fruits secs i d'allí en va sortir el primer torró.

En el cas de la mel, la marca Alemany està especialitzada en mels monoflorals, les quals es recullen als apicultors d'arreu del país. Segons explica Ferran Alemany, ''seleccionem les millors mels de cada apicultor, els coneixem de fa molts anys i són part ja de la família Alemany. La confiança és clau en la nostra activitat, ja que ens volem assegurar que la mel sigui de producció totalment natural. Per aquest motiu, defugim les mels d'importació perquè en la majoria de casos és de qualitat dubtosa''.

Alemany també elabora una gamma de caramels de mel amb diverses essències: llimó, eucaliptus i menta, entre d'altres.

Els torrons Alemany són molt clàssics. S'elaboren amb la fórmula tradicional del segle XIX i es fan el dur i el tou. S'han afegit algunes varietats com el crocant, el bombó ametlla i la crema torrada, aquesta darrera amb una gran acceptació entre els consumidors per la tendresa de la massa i el punt cremat. Torrons i Mel Alemany produeix 60 tones de torró, de les quals un 80% es venen a Catalunya, un 10% a l'Estat espanyol i un 10% a altres països, com és el cas d'Anglaterra. Alemany, però, està impulsant fortament la mel. De les 1.500 tones anuals que elabora, la meitat van a l'exportació, majoritàriament a l'Estat frances (un 40%) i un 10% a altres estats. L'altra meitat es consumeix a Catalunya. La facturació és de 8 milions d'euros a l'any i ocupa 25 persones de forma directa a l'obrador i 25 amb algun tipus de discapacitat de quatre entitats lleidatanes: Aspros, Shalom, l'Estel i la Torxa, que s'encarreguen de l'empaquetament.

LA XIFRA

60
tones
de torrons elabora a l'any aquesta empresa, que també produeix 1.500 tones de mel.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Rússia

Rússia augmenta un 82% els ingressos per la venda de petroli i gas el 2024

barcelona
unió europa

La CE exigeix a Booking complir amb la llei de mercats digitals

barcelona
ECONOMIA

Came Parkare s’instal·larà al parc de l’Alba

CERDANYOLA DEL VALLÈS

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona