Economia

societat

L’aerolínia Norwegian tanca la base intercontinental del Prat

La companyia Norwegian va anunciar ahir que simplificarà la seva estructura per centrar-se en les rutes de curt radi amb l’objectiu de fer front a la seva delicada situació financera. El mercat de negoci principal seran els països nòrdics, on Norwegian operarà amb una cinquantena d’avions, tot i que també volarà cap a algunes destinacions europees que considera “clau”. De cara al 2022, la companyia ampliaria la flota fins als 70 aparells.

Una de les conseqüències d’aquesta nova estratègia és el tancament de la base de l’aeroport del Prat per als vols de llarg radi, una mesura que també ha aplicat en altres aeroports com el París-Charles De Gaulle, el Roma Fiumicino, Londres Gatwick, Fort Lauderdale (a Florida), Los Angeles i el JFK de Nova York.

En total, Norwegian té uns 485 treballadors que prestaven servei per als serveis de llarg radi des de l’aeroport del Prat contractats per Norwegian Air Resources Spain, que fa unes setmanes va entrar en preconcurs de creditors. A diferència d’altres països, l’empresa també dona feina als tripulants que volen en trajectes de curt radi, dins d’Europa.

Abans de la pandèmia, Norwegian feia sis rutes de llarg radi, cinc de les quals a Barcelona, on tenia la base. Malgrat tot, la companyia no descarta continuar operant al Prat ja que considera Barcelona “prou important”. Amb tot, els pilots i tripulants de cabina de Norwegian temen que la decisió de l’aerolínia desemboqui en “una important reducció de plantilla”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga