Economia

economia

Twitter val ara un terç del que va pagar Musk, segons el fons d’inversió Fidelity

El multimilionari va designar Linda Yaccarino, amb gran experiència en l’àmbit publicitari, com a nova directora executiva per a liderar les operacions comercials

Twitter val actualment un terç dels 44.000 milions de dòlars (més de 41.000 milions d’euros al canvi actual) que el multimilionari Elon Musk va desemborsar l’any passat per a fer-se amb ella, segons una estimació del fons d’inversió Fidelity, una de les empreses que va participar en l’operació.

Fidelity calcula que la seva participació en Twitter tenia al final d’abril un valor d’una mica més de 6.500 milions de dòlars, enfront dels 19.700 milions que li atribuïa el passat octubre, quan Musk va completar l’adquisició de la companyia.

Així, l’estimació del fons –que figura en un document en el qual detalla les seves inversions– donaria a Twitter una valoració d’uns 15.000 milions de dòlars en l’actualitat.

Musk, que va comprar Twitter l’any passat amb la promesa de restaurar la seva visió de la “llibertat d’expressió”, ha introduït importants canvis en el funcionament de la plataforma, unes modificacions que han portat molts anunciants a retirar-se o reduir la seva despesa publicitària en la xarxa social.

La publicitat ha suposat fins ara el gruix dels ingressos de l’empresa, on el magnat ha procedit a una enorme retallada de plantilla enmig d’advertiments d’una possible fallida si no es reduïa la despesa.

Al març, en un missatge als empleats, el mateix Musk va calcular que el valor de Twitter havia caigut a uns 20.000 milions de dòlars, menys de la meitat dels 44.000 que ell va pagar a l’octubre.

La valoració donada a conèixer ara per Fidelity –que es refereix a Twitter amb el nou nom de X Hòldings que li ha donat Musk– és prèvia a l’últim gran moviment en l’empresa: el nomenament de Linda Yaccarino com a nova directora executiva.

Musk, que havia assumit aquest lloc després de la compra, ha optat per una executiva amb gran experiència en l’àmbit publicitari per a liderar les operacions comercials, mentre que ell se centrarà en el disseny de productes i noves tecnologies de la xarxa social.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
GIRONA

Les exportacions a la demarcació creixen un 87% en deu anys

GIRONA

Tesla, entre la promesa i la pràctica

PROFESSOR ECONOMIA I EMPRESA UNIVERSITAT DE GIRONA, EMPRENEDOR I EXPERT EN GESTIÓ DE CRISI I DESENVOLUPAMENT DE NEGOCI
FIGUERES

Uns 800 inscrits a la Fira TreballemGI, que ofereix més de 200 llocs de treball

FIGUERES
economia

La zona euro supera la recessió tècnica

barcelona
economia

Els pagesos tallaran la frontera amb França el 3 de juny en una protesta “històrica”

barcelona
Estat espanyol

El Banc Santander pateix un ciberatac

Barcelona
economia

L’habitatge i l’alimentació estiren l’inflació d’abril i la situen al 3% anual

barcelona

Una quinzena de comerços volen traspassar el negoci per falta de relleu

BANYOLES

Els preus s’apugen set dècimes per l’alça de la roba, l’electricitat i els pisos turístics

GIRONA