I la distància de seguretat?

Són sancionats els conductors que superen els límits de velocitat, però queden impunes els que no respecten una mínima distància de seguretat, especialment a les zones d'obres en vies ràpides

Per regla general, als conductors els costa assumir les limitacions de velocitat en les zones d'obres de les autopistes. Una bona prova n'és que el dia 26 de maig es va fer públic que des de principis d'any i per aquest motiu els Mossos d'Esquadra han multat 3.500 conductors en el tram de l'AP-7 entre Girona Sud i Maçanet de la Selva, on s'hi realitzen treballs d'ampliació a tres carrils per banda. Unes obres amb la limitació a 80 km/hora degudament senyalitzada i un tram on, amb senyal d'avís o sense, proliferen els radars.

Ara bé, hi ha una qüestió que per a la seguretat i la prevenció d'accidents és tan important com la velocitat i que ben pocs semblen tenir present. Tan pocs que, incomprensiblement, ni tal sols l'administració en fa cap esment. Ens referim a les distàncies de seguretat entre els vehicles. En l'esmentat tram de l'AP-7 es pot comprovar constantment. Amb l'agreujant que sovint un conductor respectuós amb el límit de velocitat veu pel retrovisor que un camió el segueix a una distància que de tan curta és inquietant, com menant-li pressa. Què cal fer? Accelerar, fer una infracció i arriscar-se a pagar una multa? O bé mantenir-se dins la legalitat i confiar en la Providència? El que acabem de descriure no és cap imaginació, sinó una situació tan real com freqüent.

Vist això, la pregunta és inevitable: no es podria substituir algun dels radars per un control de distàncies entre vehicles i sancionar qui no les respecti, especialment quan es tracta de furgonetes o camions, que pel pes i superior inèrcia requereixen molta més distància d'aturada que la majoria de turismes? En la seguretat viària, les distàncies de seguretat són fonamentals. I respectar-les propicia una conducció molt més tranquil·la, més econòmica en combustible i amb una superior capacitat de reacció del conductor davant qualsevol imprevist. Determinats cotxes d'alta gamma equipen dispositius electrònics que ajuden a mantenir automàticament les distàncies de seguretat. I és de suposar que, igual com ha anat succeint amb l'ABS o el control d'estabilitat, l'us d'aquest tipus de dispositius s'anirà ampliant. Però mentrestant caldria fer pedagogia o, en determinats casos, actuar amb energia per fer complir el que és tan obligatori com respectar els límits de velocitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.