Esportivitat a escala menor

Un any després que Vespa presentés el producte més potent de la seva història, el GTS 300 Súper, ara arriba el torn de la versió petita d'aquest emblemàtic escúter de la marca italiana

Vespa no ha deixat passar gaire temps per crear el germà petit de l'escúter GTS 300 Súper, actualment un dels seus productes més representatius. I és que fa tot just un any que la marca italiana va iniciar la comercialització de la que va ser –i segueix sent– la Vespa més potent de la història. Una fita que englobava un fort sentiment amb la més pura irracionalitat de la potència i que, com ara podem comprovar, ja no és l'única creació identificada amb els cognoms GTS Súper.

I és que la firma italiana propietat de Piaggio ha aconseguit fusionar també tots els atributs de les millors Vespa d'anys enrere –representades per les mítiques GS del 1955, SS 180 del 1964 o la ET3 del 1976– en aquest nou producte del segment dels 125 cc, on l'elegància, la comoditat i la força són tres requisits imprescindibles per moure's a gust i amb eficiència i fluïdesa dins la ciutat. Tot això sense renunciar a l'estil característic i el disseny inconfusible de la popular Vespa, de la qual, amb aquesta creació que presentem, s'arriben als 145 models diferents.

A banda del que es pugui percebre al primer cop d'ull, aquest escúter incorpora elements innovadors i marcadament esportius, per exemple un perfeccionat xassís d'acer exclusiu de Vespa, la reixeta frontal amb obertures horitzontals, les llandes d'aliatge de dos colors o el toc racing que li atorga el color vermell de la forquilla davantera. Sense descuidar, per descomptat, l'escut frontal amb elements cromats –que li dóna una elegància distintiva–, el far de tall rodó –tal com mana el cànon Vespa– o el seient de doble altura, formes arrodonides i rivetejat en color blanc, que ofereix una comoditat excepcional tant al conductor com al seu acompanyant.

Tecnològicament molt avançada

A banda que el seu aspecte extern ha variat notablement, ja que fins i tot ha abandonat la típica graella posterior, la Vespa GTS 125 Súper incorpora una avançada injecció electrònica que li fa guanyar moltes aptituds, i no només de finesa durant la conducció.

Seixanta anys després de la creació del primer producte de 125 cc de la marca, ara tenim aquí la versió més innovadora d'aquests motors. Un punt d'inflexió extremadament important per aconseguir que aquesta Vespa que presentem sigui una de les més agressives, esportives i, alhora, més econòmiques i segures.

És per tot això que se li ha incorporat aquest motor monocilíndric de 4 temps i 4 vàlvules refrigerat per aigua, que assegura una destacable noblesa de funcionament i una extraordinària força en les arrencades. El més innovador d'aquest propulsor es troba en la refrigeració per aigua i el sistema ECS (Electric Cooling System), que millora l'absorció d'energia i aconsegueix reduir notablement el consum de combustible. Tot això amb els intervals de revisió de manteniment allargats, passant dels 6.000 km anteriors als 10.000 actuals.

En la part cicle, aquesta GTS 125 Súper manté la característica conducció de les Vespa, gràcies sobretot a la rigidesa de la carcassa d'acer i a les rodes de dotze polzades, ideals per fer-la moure amb gran facilitat i soltesa entre la densitat del trànsit urbà. Un dels punts més destacats és la suspensió davantera, amb la clàssica bieleta oscil·lant que ofereix un bon compromís entre comoditat i estabilitat.

Aquesta nova Vespa GTS 125 Super ja és als concessionaris, disponible en colors blanc, negre, vermell i groc.

MOTOR: Monocilíndric.124 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 14,9 CV a 9750 rpm. PARELL: 12 Nm a 7500 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica P.I. ENGEGADA: Elèctrica. REFRIGERACIÓ: Líquida. CANVI: Variador automàtic CVT. XASSÍS: D'acer, amb carcassa reforçada. SUSPENSIONS: Monobraç davanter amb amortidor hidràulic / Doble amortidor posterior. FRENS: Disc de 220 mm en cada roda. LLARGADA i AMPLADA: 1,930/0,765 m. ALTURA DEL SEIENT: 0,790 m. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,370 m. DIPÒSIT COMBUSTIBLE: 9,5 litres (gasolina 95). PREU: 3.800 euros.

A l'antic estil

La suspensió davantera amb bieleta oscil·lant separa les funcions de suport per ajudar que la frenada sigui més neutra i s'endureixi a la meitat del recorregut per optimitzar-ne la fermesa. A la zona posterior, un doble amortidor s'encarrega de fer la feina.

La primogènita

La primera Vespa de 125 cc que va existir es remunta a l'any 1948 i va quedar immortalitzada en la mítica pel·lícula Vacances a Roma. Els cinèfils i la gent d'una certa edat la recordaran voltant per la ciutat eterna amb Gregory Peck i Audrey Hepburn com a usuaris.

Quadre renovat

Com que sempre és interessant trencar la rutina, el quadre d'instruments ha estat renovat completament en aquesta nova creació de Vespa. Presenta una nova gràfica d'informació analògica i, d'acord amb els temps actuals, s'hi ha inserit una menuda pantalla digital.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.