Poder muscular

Harley-Davidson està creant últimament productes altament esportius i diferenciadors. I, aprofitant les bondats del propulsor Revolution, ha donat a la innovadora V-Rod un tarannà ben trencador

La V-Rod Muscle és una moto que respon a l'estil dels cotxes americans de gran potència i acceleració brutal, els muscle cars. Ara bé, aquesta fantasia per a la vista i l'oïda no ha estat el punt d'inflexió que molts creien, atorgant a la V-Rod el paper de futur de la marca americana. I és que Harley-Davidson segueix oferint a la seva fidel clientela els motors d'arquitectura clàssica de sempre, tot i que, de mica en mica, va incorporant novetats com les dues sorgides del propulsor refrigerat per aigua de la V-Rod. Ara és el torn de la tercera versió de la família, a partir de la base motriu de la primogènita i els detalls externs de l'espectacular i relativament nova Night Rod Special.

Les protuberàncies i elements del propulsor, acoblat amb silent-blocks a un xassís perimetral d'acer –allargat i de dimensions exuberants– defineixen de manera estricta el seu caràcter transgressor. El motor ofereix un funcionament força més suau que els d'arquitectura clàssica de Harley, tot i les respectables xifres de potència i parell que els enginyers han aconseguit obtenir.

Un somni d'aparença ben transgressora

Amb un nom com el que té aquesta Harley-Davidson, queda clar que es tracta d'alguna cosa més que potència bruta i prou. Els dissenyadors de la firma de Milwaukee han sabut conferir a la minsa carrosseria un plus de vitalitat i poder, però deixant recaure la major part del protagonisme a les formes del motor. A més, el doble escapament, amb sortida a banda i banda de la roda, el pneumàtic posterior de 24 centímetres d'amplada i recobert –és un dir– per un parafang irrisori i tallat d'acord amb l'estil del que es feia anys enrere, o les dues entrades d'aire de l'admissió situades rere la pipa de direcció pertanyen al tipus de detalls que resulten inoblidables dins la ment de qualsevol apassionat per les motos.

Però a banda de connotacions estètiques, cal dir que aquesta Harley V-Rod Muscle no és només una moto que busca generar mirades d'enveja i desig, sinó que va un xic més enllà pel fet de disposar d'un sistema d'antiblocatge de frens ben dissimulat a fi que l'estètica transgressora global no quedi aigualida per aquest tipus d'elements tecnològicament avançats. I si ens referim al sentit pràctic, qui es decideixi per aquesta moto ha de saber que no li cal renunciar a accessoris opcionals com ara maletes, suport posterior o parabrisa, tots perfectament integrats en el conjunt i amb un detallisme excepcional.

Altres detalls i funcionalitats d'aquesta V-Rod Muscle són els intermitents de tipus led, integrables en el parafang posterior o en la carcassa dels retrovisors. I també l'immobilitzador electrònic o l'alarma, aquesta última de sèrie.

MOTOR: Bicilíndric.1.250 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 123 CV a 8.000 rpm. PARELL: 115 Nm a 6.500 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. ENGEGADA: Elèctrica. REFRIGERACIÓ: Líquida. CANVI: Manual, cinc marxes. XASSÍS: Tubular d'acer de seccions circulars. SUSPENSIONS: Forquilla davantera invertida / Doble amortidor posterior. ALTURA DEL SEIENT: 0,650 m. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,700 m. DISTÀNCIA LLIURE AL SÒL: 105 mm. PES: 292 kg. DIPÒSIT DE COMBUSTIBLE: 18,9 litres (gasolina 95). PREU: 20.450 euros.

Qüestió de detall

Harley-Davidson cuida al màxim qualsevol detall. Per generar una línia com més neta millor, el dipòsit de combustible queda situat sota el seient. I el fals dipòsit té dins seu la caixa d'admissió.

ABS camuflat

Les llandes de nou disseny estan fabricades amb alumini. A l'interior de les boixes hi ha amagats els sensors que fan funcionar a la perfecció el sistema ABS. Un dispositiu efectiu per a la seguretat i ben camuflat.

Pòquer de colors

Tot i que el color negre i el vermell són els que més bé li escauen a la V-Rod Muscle, aquesta espectacular Harley-Davidson també està disponible en dos altres colors: platejat i blau fosc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.