Mobilitat esportiva

Peugeot apuntala encara més la seva gamma d'escúters de 50 cc amb el nou Speedfight 3. Es tracta d'un interessant i esportiu ciclomotor, ideal per moure's còmodament per la ciutat

Quan Peugeot va inventar el que seria el primer escúter de la història, l'any 1899, qui hauria gosat vaticinar que amb el temps arribaria al nivell actual? La premissa, ja ho sabem, segueix sent més o menys la mateixa: un vehicle generalment menut i de pes contingut, que serveix per moure's amb senzillesa per les ciutats. Ara bé, els components amb què actualment van equipats aquests escúters que per cubicatge són considerats ciclomotors han arribat a una tecnologia altíssima.

En el cas del nou Peugeot Speedfight 3, digne hereu del seu antecessor, la firma francesa –englobada en la gran estructura de PSA– ha apostat per unes línies més definides, una arquitectura redissenyada i un equipament força millorat respecte del model SP2. El disseny ha estat perfectament treballat per donar a aquest vehicle un aire felí i agressiu. S'hi han engrossit les entrades d'aire, se n'ha alleugerit la part posterior i se l'ha equipat amb detalls sofisticats com ara el tap de gasolina d'estil racing o els retrovisors de forma punxeguda.

En l'aspecte tècnic, els codis del seu predecessor han estat transgredits per fer un xassís totalment nou i així millorar, de retruc, l'ergonomia general. El conjunt ha incrementat la llargada 12 cm, tres dels quals corresponen a la distància entre eixos. El seient, en canvi, es manté en uns 80 cm d'altura, una dimensió còmoda per als usuaris de talla més aviat menuda. També se li ha afegit una doble forquilla hidràulica de 32 mm de diàmetre, que substitueix el monobraç anterior, respecte del qual la solució actual resulta més ferma i racional, alhora que millora notablement el comportament en carretera.

L'Speedfight més perfeccionat i resolutiu

Aquest menut mite dels ciclomotors disposa de l'equipament més excepcional de la seva història. I la seva conducció és plaent i eficaç. L'apartat de cicle ha guanyat moltíssim en fermesa, gràcies sobretot als canvis aplicats a la geometria del xassís. La superior llargada fa que l'estabilitat sigui ara magnífica. I amb la nova forquilla i l'amortidor amb el cartutx d'aire separat –que aguanta més la fatiga en la versió de refrigeració líquida– i les noves rodes de 13 polzades (abans eren de 12), la seguretat es converteix en un dels seus punts vitals.

A més, aquest nou Peugeot Speedfight 3 entra d'una manera més harmoniosa en els revolts, gràcies a l'emplaçament del dipòsit de gasolina sota els peus. I la frenada es manifesta més contundent, amb una resposta més ferma. Això és degut al nou disc davanter, un 20 per cent més gran que l'anterior i amb pinça radial de doble pistó.

En el vessant motriu, l'Speedfight 3 continua confiant en els anteriors propulsors de 49,9 cc. Un és refrigerat per aigua i esdevé més sofisticat que el més econòmic, però igualment fiable, refrigerat per aire. Tots dos responen amb solvència i ofereixen un bon equilibri entre potència i consum. I és que la limitació a 45 km/h de la velocitat autoritzada fa que els vuit litres de capacitat del dipòsit facilitin una autonomia impressionant, més enllà dels 250 quilòmetres. I com que la diferència de pes entre ambdues versions és mínima (3 quilos), la tria de motor és a gust del consumidor: per tecnologia, el refrigerat per aigua, i per preu (250 euros menys), el ventilat per aire.

El nou Peugeot Speedfight 3 es pot escollir entre dues modalitats de motor i quatre colors diferents: un sobri gris platejat, un modern blau elèctric, el sempre espectacular vermell i el radical negre.

MOTOR: Monocilíndric. 49,9 cc. 2 temps. ALIMENTACIÓ: Per carburador. ENGEGADA: Elèctrica. REFRIGERACIÓ: Per aire o líquida. CANVI: Embragatge automàtic centrífug. XASSÍS: Tubular. SUSPENSIONS: Forquilla davantera invertida 32 mm / Amortidor posterior. FRENS: Disc Shuricane de 215 mm / Tambor 110 mm (aire) o disc 190 mm (líquida). LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 1,895/0,700/1,150 m. ALTURA DEL SEIENT: 0,800 m. PES: 97 kg (aire) / 100 kg (líquida). DIPÒSIT DE COMBUSTIBLE: 8 litres (gasolina 95). PREU: 1.999 euros (aire) / 2.249 euros (líquida).

Alta fidelitat

Peugeot ha volgut aportar un plus de personalització al seu Speedfight 3 amb la possibilitat d'incorporar-hi un sistema d'alta fidelitat a sota del seient, amb comandaments al manillar, que emetrà la música de qualsevol tipus de reproductor d'MP3.

Analògic i digital

El nou Speedfight 3 disposa d'un quadre d'instruments mixt –amb caràcters analògics i digitals– que resulta molt vistós, ofereix una gran quantitat d'informació i mostra permanentment el règim de revolucions. Una informació totalment al gust dels més joves.

Un bon aval

Tot i que molts no coneixen a fons la firma Peugeot Motorcycles, les xifres revelen que és una de les més potents que hi ha actualment. Es tracta ni més ni menys que del segon constructor europeu de ciclomotors amb una particular filosofia esportiva.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.