Classe preferent

Cinc anys després de la seva posada en escena, Yamaha segueix cultivant l'elegància i la distinció en els desplaçaments diaris amb la renovada versió del maxiescúter Majesty 400

Tot i tenir productes de gran rendiment, alta qualitat i molt bones maneres, Yamaha sempre té el convenciment que es poden millorar. D'això se'n diu afany pel perfeccionisme, el principi que ara aplica en el Majesty 400, un dels seus escúters més versàtils i funcionals. Tot i que no és la referència dins la gamma de la marca japonesa, ja que els majors elogis i una bona part del pastís del mercat se'ls endú el T-Max, el Majesty segueix la seva cursa cap a una distinció diferent. La que ve marcada més per la sobrietat i l'elegància que no pas per l'esportivitat pura. I és que el nom Majesty està associat a estil i eficàcia, a facilitar la vida diària i fer que cada desplaçament amb ell sigui gairebé una ocasió especial.

Tot i que durant els anys que fa que lluita cos a cos en el segment d'escúters de gran cilindrada ha anat rebent millores –més potència de frenada l'any 2005 o la incorporació del sistema ABS el 2007–, ara Yamaha ha decidit augmentar el rendiment i la qualitat del conjunt per aconseguir una moto globalment millor. El Majesty ja era un escúter elegant, distingit, còmode i versàtil, però potser li faltava un toc de dinamisme que complementés totes aquestes aptituds. Més que res per satisfer el que demana l'usuari d'aquest tipus de maxiescúters: circular còmodament, distingir-se i alhora no ser l'últim d'arrencar quan els semàfors es posen verds. Que ho vol tot, vaja!

I això és el que ofereix aquest nou Majesty 400, tant en la versió normal com en la dotada d'ABS, una opció que cal tenir present. Més encara si es circula normalment dins la ciutat, ja que els dies en què el ferm té baixa adherència aquesta tecnologia esdevé miraculosa per desplaçar-se amb seguretat sobre un vehicle de dues rodes.

Un T-Max més versàtil i còmode

Resulta inevitable comparar el nou Majesty amb el totpoderós Yamaha T-Max. Més encara si es té en compte que la imatge d'aquesta remodelada versió s'apropa molt a la de la germana esportiva, amb unes línies força més agressives i punxegudes que les de la seva predecessora. Unes solucions estètiques que també reverteixen en una aerodinàmica millor, més protecció per als ocupants i una millor subjecció dels peus del conductor. Un volum de millores a les quals s'ha d'afegir un consum de gasolina més reduït, resultat de la menor fricció amb el vent.

Però si el disseny ha servit per millorar tot això, el conductor també se sent recompensat amb una superior comoditat. Buscant la màxima ergonomia, el seient queda en una posició molt avançada i una altura ben reduïda; ideal per augmentar la sensació de seguretat. I, a més, té un suport lumbar ben prominent. El quadre d'instruments facilita una amplíssima informació. I per a més tranquil·litat i comoditat, el fre d'estacionament i l'immobilitzador són electrònics.

Si ens referim al motor, el Majesty 400 disposa d'un propulsor extremadament sobri i còmode, que treballa amb una finesa excepcional sense que se li noti cap vibració ni oscil·lació. Un motor més que provat i que en aquesta nova versió del Majesty té un embragatge renovat, que millora la utilització que es fa de la moto en ciutat. Sobretot en el moment de parar i arrencar de cop, perquè disminueix les forces cinètiques. Així, el cos del conductor i el passatger es mantenen més ferms i han de forçar menys la zona lumbar i els braços.

MOTOR: Monocilíndric. 395 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 34 CV a 7.000 rpm. PARELL: 36,3 Nm a 6.000 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. ENGEGADA: Elèctrica. REFRIGERACIÓ: Líquida. CANVI: Embragatge automàtic V-Belt. SUSPENSIONS: Forquilla convencional de 41 mm / Doble amortidor. FRENS: Doble disc 267 mm / Disc 267 mm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 2,230/0,780/1,380 m. ALTURA DEL SEIENT: 0,760 m. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,565 m. PES: 220 kg. DIPÒSIT COMBUSTIBLE: 14 litres (gasolina 95). PREU: 6.749 euros.

Ben maniobrable

En el disseny del xassís del nou Majesty s'ha pensat a oferir al conductor una òptima maniobrabilitat, tot i el notable pes d'aquest maxiescúter. Els components d'alumini i acer estan buits per dins, per optimitzar la força i distribució del pes.

Noble i còmode

El tacte de les suspensions d'aquest maxiescúter de Yamaha és més aviat còmode. Ara bé, també acrediten la suficient fermesa per suportar el pes de tot el conjunt i permeten realitzar una conducció ben dinàmica.

Millor frenada

El Majesty 400 disposa d'uns discos de fre molt ben dimensionats. A banda d'això, la versió amb sistema de frenada ABS (7.449 euros) eleva al màxim la seguretat quan les condicions d'adherència de l'asfalt esdevenen delicades.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.