Compacta i poderosa

Des que va arribar la sèrie F de BMW, el mercat de les esportives de segment mitjà-alt s'ha revolucionat. I més encara després de la metamorfosi que representa la versió «naked» R

Quan una marca com BMW posseeix des de fa temps –en aquest cas des de l'any 2006– un producte d'allò més destacat, la lògica imposa que el pas següent és fer-ne una evolució. I això és justament el que ha anat succeint amb gairebé tots els models de motos de l'extensa gamma de la firma alemanya. Ara bé, en el cas que ens ocupa, el resultat demostra que s'ha anat un xic més enllà. I és que quan aquesta sèrie F amb motor bicilíndric de 798 cc va néixer ho va fer en dues versions, S i ST, a les quals l'any següent es va afegir la versió trail, identificada amb les sigles GS. Una nissaga, aquesta última, que segueix triomfant sobretot en la versió 1.200.

Però aquesta varietat, que té com a denominador comú el destacat propulsor de 798 cc, no estava completa. Hi faltava la versió naked, una moto que ja és aquí i se'ns presenta com una alternativa de menor cilindrada –i per tant dins un segment diferent– a la roadster més potent de la història de la marca, la rutilant K 1300 R. A primer cop d'ull, la BMW F 800 R destaca per un disseny d'allò més futurista i una excepcional compacitat de formes, fruit d'una filosofia naked que porta perfectament impregnada. Se la veu curiosa i agressiva com poques i alhora presenta un perfil inequívoc de moto afable. Per a un ús intensiu dins la ciutat i, com que no renuncia a les altes prestacions, també ideal per gaudir de la seva versatilitat durant els caps de setmana.

Com ja és habitual, BMW disposa d'un bon nombre d'accessoris per acoblar-li, tant en detalls estètics per aportar-li un to més agressiu i dinàmic com pel que fa al vessant pràctic, amb maletes i pantalles que sempre resulten interessants a l'hora de plantejar-se determinats desplaçaments.

Urbana, temperamental i molt versàtil

Les sensacions que vam viure damunt de la BMW F 800 R no podien ser millors. Ja des del moment de pujar-hi es percep una comoditat excepcional, resultat de l'estudiada duresa d'un seient força baix, uns comandaments perfectament posicionats i el manillar ample i suficientment alt. També cal dir, però, que el passatger pot tenir alguna dificultat per asseure's perfectament, ja que la part posterior del seient és més aviat reduïda.

Una de les virtuts més significatives d'aquesta BMW és la seva facilitat de conducció. És segurament el seu punt més destacat. I és que el disseny més aviat senzill i minimalista es veu àmpliament reforçat per uns components d'allò més resolutius en tot tipus de situacions. Les suspensions són més aviat fermes i els frens aturen aquesta lleugera BMW en un obrir i tancar d'ulls. I el xassís, el basculant i el dipòsit de gasolina situat sota el seient contribueixen a fer que el centre de gravetat quedi força baix i, per tant, sigui molt fàcil girar a qualsevol velocitat. A més, l'F 800 R disposa d'un amortidor de direcció que fa la seva feina amb nota alta, sobretot en canvis bruscos de direcció. Això sí, la seva ubicació despista una mica.

Amb aquestes virtuts, la conducció de la F 800 R dins la ciutat esdevé fàcil i simple. En carreteres sinuoses i de muntanya manifesta un gran dinamisme i en vies ràpides es defensa amb suficiència gràcies a les prestacions del motor. Aquí, però, el conductor nota les molèsties de l'aire colpejant-li el tors.

Quan al motor, cal destacar-ne sobretot la sobrietat. La seva sonoritat és d'allò més perseverant i agraïda, com també ho és el parell disponible en un 80 per cent a partir de 2.000 rpm, la qual cosa vol dir que per extreure resposta a aquest propulsor bicilíndric no cal portar-lo fins al règims més alts. Les recuperacions són genials i el canvi està perfectament esglaonat i treballa amb molta finesa. I el consum de gasolina és d'allò més reduït, certificant la bona feina feta en aquest apartat.

MOTOR: Bicilíndric. 798 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 87 CV a 8.000 rpm. PARELL: 86 Nm a 6.000 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. ENGEGADA: Elèctrica. REFRIGERACIÓ: Líquida. CANVI: Manual, sis marxes. SUSPENSIONS: Forquilla convencional de 43 mm/Monoamortidor central. FRENS: Doble disc 320 mm/Disc 265 mm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 2,145/0,905/1,160 m. ALTURA SEIENT: De 0,775 a 0,825 m. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,520 m. PES: 182 kg. DIPÒSIT COMBUSTIBLE: 16 litres (gasolina 95). PREU: 7.990 euros.

Minimalista

Senzillesa, dinamisme i esveltesa. Aquests són els trets característics d'aquesta moto de disseny d'allò més minimalista. Si les seves formes són compactes, la reduïda carrosseria afegeix enters a la sensació de conduir una moto de menys cilindrada.

Potent i còmode

L'ímpetu que demostra el motor és inversament proporcional a la comoditat que emana. Per minimitzar l'efecte de les vibracions, s'hi ha acoblat un mecanisme de compensació en el cigonyal, amb uns pesos perfectament posicionats i un eix excèntric desfasat 180 graus.

Basculant nou

Un dels canvis destacats respecte de la resta de la gamma F és el basculant. En aquest cas ha estat fabricat amb una doble estructura més fina i de metall lleuger. Així s'ha aconseguit una moto més curta i racional, per respondre millor quan cal agilitat i maniobrabilitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.