El lector escriu

Aprenentatge de la convivència

És poc interessant veure com el Departament d’Educació focalitza la formació del professorat en les conductes dels infants, en lloc del lideratge educatiu per afavorir la convivència, en la dinàmica dels grups i el clima a les aules i al centre.

L’enfocament que es proposa sols reforça la presència de violència a les escoles, amb el protagonisme dels infants i adolescents, més que la convivència i les relacions educatives que el professorat ha de potenciar de la mateixa manera que ha de potenciar l’afició a la lectura o als aprenentatges.

Hi ha instruments per guiar aquesta acció educativa com és el sociograma, on l’alumnat pot expressar les seves preferències relacionals i fer visible el seu sentiment de pertinença o d’exclusió, informacions bàsiques perquè el professorat pugui millorar les relacions en el grup, context d’aprenentatge de les relacions. És sabut i comprovat que un bon clima a l’aula millora i afavoreix els aprenentatges, la socialització i aquelles prioritats que es defensen: benestar emocional, aprenentatge de les relacions i convivència.

Terrassa (Vallès Occidental)



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia