Política

Antifrau aglutina inquietuds locals sobre els canals d’alerta

Més mitjans i que l’òrgan gestor o el comitè ètic que hagi de resoldre una denúncia de corrupció sigui independent i no depengui de càrrecs polítics. Són les principals demandes de responsables que gestionen canals i bústies d’alerta o de comunicacions als ajuntaments de Barcelona, Lleida, Sabadell, Terrassa i Vilanova i la Geltrú, convidats per l’Oficina Antifrau de Catalunya (OAC) en una jornada virtual per debatre el seu model i la nova normativa europea i estatal.

Rosa M. Sánchez, directora de Serveis d’Anàlisi, òrgan gestor de la bústia ètica de Barcelona, que rep unes 300 “comunicacions” anuals, va assegurar que aquests canals “amb òrgans gestors reforçats faciliten la confiança de la ciutadania”. Dora Padial, síndica de greuges de Lleida, va admetre que, de les 160 denúncies rebudes, la majoria no són de corrupció i que cal “protegir tant l’alertador com la persona denunciada”. Charo Bravo, tècnica de Sabadell, va indicar que la seva bústia és només per als treballadors municipals, i que ara s’hauria d’obrir a la ciutadania, mentre que la regidora de Transparència de Terrassa, Ona Martínez, va admetre que “es posava deures” per reformular el comitè ètic del seu canal d’alertes perquè “està polititzat”. I Carles Anson, coordinador de la unitat de Vilanova i la Geltrú, va apostar per fer el pas per rebre alertes anònimes i fer més sensibilització.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia