Política

La pregunta

S'ha de modificar el calendari escolar?

Les respostes dels partits a algunes qüestions de l'actualitat

CIU

Proposem, en substitució de la setmana blanca, que el calendari escolar incorpori un conjunt de dies de lliure disposició que es puguin distribuir segons les conveniències de cada centre. I l'endemà de Reis, vacances.

PSC

Ja l'hem canviat, atenent a raons pedagògiques. Des dels anys noranta hi ha informes que recomanen fer canvis que CiU no va voler afrontar. I hem establert línies d'ajut a les famílies per les vacances dels fills.

ERC

Sí i debatre a fons els horaris escolars, socials i laborals, per fer compatible la màxima eficiència educativa i les necessitats de les famílies. Per això cal que els centres obrin de l'1 de setembre al 31 de juliol.

PP

Caldria ampliar els horaris, sobretot a la tarda i caps de setmana, reduir les vacances i aprofitar el juliol per a activitats extraescolars i de reforç, donant llibertat a escoles i famílies per decidir la seva jornada.

ICV-EUIA

Sí, però no podem deixar l'escola sola arrossegant la societat en el canvi d'horaris laborals. No pot ser que mesures com aquesta enfrontin famílies, ni es pot permetre que les AMPA facin d'empresa de servei.

C'S

Des de C's promourem les accions oportunes per millorar la conciliació laboral amb la vida familiar tenint en compte les iniciatives de l'Associació per a la Racionalització dels Horaris Espanyols.

SI

Sí que cal modificar el calendari escolar, perquè les vacances d'estiu encara són massa llargues. Cal fer un calendari escolar que permeti la conciliació de la vida laboral i la familiar.

REAGRUPAMENT

Aquest no és el debat important pel que fa a l'educació del nostre país, sinó que cal debatre com fer una educació que de debò aposti per l'excel·lència.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.