Política

Ampliar la T-Jove fins als 30 anys i completar el traspàs de Rodalies

El pla de legislatura inclou acabar el desplegament de la xarxa de bus Exprés.cat i crear una xarxa de busos ràpids

El Govern aposta per ampliar la T-Jove fins als 30 anys, actualment limitada als 25. Aquesta és una de les mesures incloses en la llista d’actuacions en matèria d’infraestructures aprovades aquest dimarts pel consell executiu, i que també inclou reivindicacions històriques de la Generalitat com el traspàs de tots els aeroports, ports, transport ferroviari i xarxa viària de l’Estat a Catalunya. El Govern vol “completar” aquesta legislatura el traspàs de Rodalies i gestionar-les “segons el model FGC”, i aposta per posar en marxa un servei d’alta velocitat que uneixi les capitals catalanes i els aeroports de Girona, El Prat i Reus.

També es preveu digitalitzar les infraestructures per “adaptar-les a les noves realitats” i el desplegament definitiu de la T-Mobilitat.

Pel que fa al transport en bus, el Govern vol completar el desplegament de la Xarxa Exprés.cat i crear la nova Xarxa BRCAT, de busos ràpids, per connectar les diverses xarxes de transport existents a les principals zones urbanes. A més, també es preveu “ampliar la xarxa de transport públic de tots els operadors ferroviaris” per aconseguir un augment de les freqüències i la millora de la intermodalitat.

En infraestructures concretes, el Govern vol veure enllestida aquesta legislatura la posada en marxa d’un servei de transport públic entre les dues terminals de l’aeroport i Barcelona, l’R-Aeroport, que preveu que operi FGC. També s’inclou en el pla el tramvia entre Cambrils i Vila-Seca, continuar els estudis per la seva prolongació fins a Tarragona i Reus, i la represa de les obres del tram central de l’L9 i L’10 del metro de Barcelona.

Altres projectes inclosos en el pla de legislatura són la unió de les xarxes del Vallès i el Llobregat de FGC amb les obres de perllongament de l’L8 entre Plaça Espanya i Gràcia, i la millora de la qualitat del servei de la xarxa Llobregat-Bages-Anoia. També s’han d’iniciar les obres d’integració urbana de la línia a Manresa i Igualada.

El Govern promourà l’estudi de la construcció de nous corredors ferroviaris en l’àmbit metropolità i estendrà els serveis de transport a demanda a les zones de baixa densitat de població.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Per Paneque i Romero (PSC) ara es tria o estabilitat o soroll i confrontació

PALAFRUGELL
política

La policia diu que no pot localitzar Puigdemont en plena campanya

barcelona
turquia

Un Boeing 763 de FedEx aterra de morro a Istanbul sense causar víctimes

barcelona
Unió Europea

El PPE es nega a signar una declaració que rebutja “normalitzar” l’extrema dreta

Barcelona
guerra a gaza

Divisió en el govern espanyol per una carta a empreses que operen a Israel

barcelona
POLÍTICA

Vergés presenta el programa econòmic de Junts+ en un acte amb empresaris

BANYOLES
Regne Unit

El Regne Unit expulsa l’agregat de Defensa de l’ambaixada russa

Barcelona

ERC proposa la creació de la Llei de Sobirania Alimentària

RIPOLL
estat espanyol

El Senat, amb majoria absoluta del PP, aprova reprovar al fiscal general de l’Estat

barcelona