Infraestructures i serveis

Un pas més per fer més urbana l’N-II al Baix Maresme

Territori posa a licitació la redacció del projecte per fer la via d’un únic carril per sentit, amb un carril bici i més rotondes

La conselleria de la Vicepresidència de Polítiques Digitals i Territori anunciava ahir la posada a licitació de la redacció del projecte per reordenar el tram de la carretera N-II al Baix Maresme, entre Mataró i Montgat. El projecte es posa a licitació per un import de 400.000 euros per un termini de sis mesos, comprèn un tram de 13 quilòmetres i es desenvoluparà en coordinació amb els municipis i els agents del territori implicats. L’objectiu és transformar la mobilitat a la comarca després que s’aixequés el peatge de la C-32 i convertir el tram de l’N-II en una via més cívica, sostenible i segura, que es complementi amb l’entorn urbanitzat i que millori la permeabilitat de la façana litoral. La proposta dibuixa un carril bici continu sobre la via i l’ampliació de les voreres i els espais de serveis. Per donar-hi cabuda, però, es planteja reduir a un sol carril de circulació per sentit la carretera i fer disminuir la velocitat màxima permesa per garantir una mobilitat “més segura i sostenible”. El projecte haurà de concretar tècnicament les interseccions i les noves rotondes que es plantegen per millorar els accessos a la C-32 en aquells municipis que van quedar incomplerts. L’actuació es valora en 18 milions d’euros i s’inclou en el conjunt de mesures per transformar la mobilitat de la comarca en el marc de l’alliberament del peatge de la C-32, que, en el seu conjunt, estan valorades en 120 milions a executar fins al 2026.

LES XIFRES

120
són els milions previstos fins al 2026 per millorar la mobilitat tant a la C-32 com a l’N-II, al Maresme.
13
són els quilòmetres que separen Mataró i Montgat que s’han de transformar i reordenar, amb menys trànsit.

En contra del viaducte de la C-31

La Coordinadora Veïnal del Baix Besòs rebutja el projecte del Departament de Territori i Mobilitat de la Generalitat de construir un nou viaducte per unir el carril bus-VAO de la C-31 amb el carril bus de la Gran Via de Barcelona. Segons denuncien en un comunicat, els veïns de Badalona i Sant Adrià de Besòs creuen que l’obra suposaria instal·lar “més columnes de ciment i més destrucció de zones verdes” en lloc de considerar la transformació de la C-31. Des de la coordinadora veïnal creuen que els ajuntaments ignoren la seva ciutadania i han lamentat que els veïns s’hagin assabentat dels plans del govern per la premsa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La ronda de Dalt, una ferida que supura

Barcelona
Agustí Cortés
Bisbe de Sant Feliu de Llobregat

“Quan es va fer la partició, aquí no hi havia res que pogués ser un bisbat”

Barcelona
Oscar Palomino i Joan Hernàndez
Portaveus de Millorem Barcelona

“Si no tapen la ronda del Mig, farem talls quan torni el Barça”

Barcelona

“Per què no fan primer el tram més perjudicial per a la salut?”

Barcelona

“No volem una paret amb plantes”

Barcelona
GIRONA

Girona busca l’equilibri entre l’auge ciclista i els veïns

GIRONA
opinió

La ronda de Dalt i la ciutat construïda

Arquitecta en cap de l’Ajuntament de Barcelona
Olot

Recullen firmes per preservar l’únic espai verd del Montsacopa

Olot

El CCM diu que s’ha estalviat 2,11 milions d’electricitat des del 2021 pel sanejament d’aigües

Mataró