Infraestructures i serveis

El TSJC condemna la Generalitat a pagar a Renfe un deute de prop de 81 milions

La consellera Ester Capella obre la porta a recórrer la sentència

“Si no compleixes amb les obligacions, la Generalitat té dret a plantar-se”, assegura

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha condemnat la Generalitat a pagar 80,9 milions d’euros a Renfe per l’ampliació dels serveis de Rodalies que s’han anat fent a petició del govern català en els darrers anys, després del traspàs del 2010. En concret, la companyia reclamava que s’assumeixin els costos inherents al Pla d’Acció per la millora de la qualitat dels serveis de Rodalies en el període 2016-2019 i l’import del cànon per ús de la infraestructura per ser l’autoritat competent. Segons la sentència de la Sala Contenciosa Administrativa del TSJC, recollida per les agències, la companyia hauria reclamat aquest import a Territori, però l’executiu català no l’hauria abonat argumentant que bona part d’aquest cost correspon al cànon ferroviari que es paga per circular per la infraestructura d’Adif, i que és competència del ministeri de Transports. Renfe va fer la petició a nivell polític, tècnic i, finalment, judicial.

La resposta de Territori no s’ha fet esperar. La consellera Ester Capella ha assegurat aquest dimecres, en una entrevista a la Cadena Ser, que des del seu departament s’analitzarà la sentència però ha obert la porta a recórrer la decisió judicial: “Sempre que podem presentem un recurs a les sentències que no s’ajusten a dret”. A continuació, la consellera ha argumentat els motius de l’impagament detallant que en un moment determinat el Govern “es planta” perquè l’Estat es fa càrrec de les ampliacions de serveis a altres indrets d’Espanya i, a més, en el cas de Catalunya “els serveis tampoc funcionen”. En aquesta línia ha assegurat: “Si no compleixes amb les obligacions, la Generalitat té dret a plantar-se”. Capella ha reiterat que cal “un traspàs integral” de Rodalies i ha criticat que el grau d’execució pressupostària en infraestructures és només del 19%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La ronda de Dalt, una ferida que supura

Barcelona
Agustí Cortés
Bisbe de Sant Feliu de Llobregat

“Quan es va fer la partició, aquí no hi havia res que pogués ser un bisbat”

Barcelona
Oscar Palomino i Joan Hernàndez
Portaveus de Millorem Barcelona

“Si no tapen la ronda del Mig, farem talls quan torni el Barça”

Barcelona

“Per què no fan primer el tram més perjudicial per a la salut?”

Barcelona

“No volem una paret amb plantes”

Barcelona
GIRONA

Girona busca l’equilibri entre l’auge ciclista i els veïns

GIRONA
opinió

La ronda de Dalt i la ciutat construïda

Arquitecta en cap de l’Ajuntament de Barcelona
Olot

Recullen firmes per preservar l’únic espai verd del Montsacopa

Olot

El CCM diu que s’ha estalviat 2,11 milions d’electricitat des del 2021 pel sanejament d’aigües

Mataró