Infraestructures i serveis

trànsit

Trànsit posarà senyals específiques per motos per reduir-ne els morts

Vol importar l’aposta d’Àustria per senyalitzar al ferm el traçat de les corbes en els trams amb més sinistralitat a Toses, l’Arrabassada o el Montseny

Planteja fer anar les motos pels carrils bus VAO d’accés a Barcelona

L’augment de motoristes morts el 2023 a les carreteres catalanes respecte a l’any anterior però també a l’any de referència del 2019 ha fet que el Servei Català de Trànsit (STC) es plantegi una actuació prioritària sobre senyalització viària específica per a les motocicletes. Responsables de Trànsit i Carreteres de la Generalitat coneixeran l’aposta d’Àustria per aquest tipus de senyalització que el govern català ha provat de manera pilot al pantà de Foix però que vol assajar en més quilòmetres i de carreteres més concorregudes.

Per una banda es tracta de senyalització vertical que avisa de trams o corbes properes amb accidentalitat específica de motocicletes i, per altra, d’una senyalització sobre el ferm amb cercles o ratlles creixents i decreixents que dibuixen el millor angle d’obertura per agafar bé els tombs de risc. Trànsit creu que aquest mesura pot ser la més eficient en la reducció dels accidents complementada amb formació i informació. Gairebé un de cada tres accidents de moto van ser l’any passat per sortida de via. El director general de Trànsit, Ramon Lamiel, veu predisposició a adoptar la mesura per part dels titulars de les vies més problemàtiques. Es tractaria de començar per algunes i, si es constata una reducció, estendre’l a la resta –trams amb percentatge important de sinistres de motos són la collada de Toses, la carretera barcelonina de l’Arrabassada o les carreteres del Montseny. Lamiel veu bé que la Dirección General de Tráfico (DGT) plantegi l’obligatorietat de fer un curs de formació per als conductors amb carnet de cotxe que vulguin conduir motos de fins a 125 cc. però alerta que la formació ha de ser totalment pràctica, de conducció. “Nosaltres creiem en la intervenció sobre la infraestructura”, defensa Lamiel com a mesura més efectiva de reducció dels accidents perquè, en referència a la nova obligatorietat del casc integral, recorda també que el 85% dels motoristes morts ja el duien.

L’altra mesura que Trànsit ja ha començat a parlar amb l’Ajuntament de Barcelona és la possibilitat d’obligar les motos a circular pel carril bus-VAO en els accessos a la ciutat des de la C-58, la C-31 o la C-32.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Portu regala la Champions al Girona

Girona
la crònica
La crònica

Jugar no és només cosa de nens

OLOT

Simulacre d’emergències al Recinte Firal d’Olot

OLOT
equipaments

Solsona inaugura una nova pista poliesportiva

SOLSONA
patrimoni cultural

Homenatgen una trentena de ‘casillers’ del canal d’Urgell i les seves famílies

El Palau d’Anglesola
tradicions

La samarreta de la Patum llueix a la plaça Sant Pere de Berga

BERGA
societat

Fundesplai engega la campanya de casals i colònies d’estiu amb 90.000 places

prat del llobregat
SOCIETAT

La falta de pluja canvia la maceració de la ratafia

SANTA COLOMA DE FARNERS
societat

Alella fa una crida a participar del consell agrari municipal

alella