Infraestructures i serveis

Infraestructures i serveis

Comencen les obres de la variant de Sagàs, de l’Eix del Lluçanès

Millorar la connexió de les comarques d’Osona i el Berguedà

“Tots hi guanyem”, assegura l’alcaldessa Sílvia Trioda

El Govern ha començat les obres de la variant de Sagàs, una nova via de 2,8 km que servirà per completar l’Eix del Lluçanès, la C-62. “Tots hi guanyarem”, assegura l’alcaldessa del municipi, Sílvia Triola. Les obres, pressupostades amb 7,2 milions d’euros i que s’allargaran durant 15 mesos, permetran treure el trànsit del nucli de Sagàs. L’alcaldessa recorda que va començar a construir-se fa 13 anys i va quedar inacabada perquè quedava un tram “molt estret i amb cases”. Segons hi afegeix Triola, “un punt negre, amb un perill constant”. El secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas, ha destacat en una visita d’obres amb Triola la importància de les obres perquè “tanca l’Eix del Lluçanès”, un eix vertebrador del Pirineu fins a la costa. Amb els treballs a la carretera C-62 es milloraran els desplaçaments de les persones residents del Lluçanès a les comarques del Berguedà i Osona.

La nova variant farà 2,8 quilòmetres de longitud i transcorrerà pel nord de la carretera actual, segons Territori. Permetrà guanyar més amplitud, ja que es passarà dels 6 metres actuals que té la carretera –que passa pel centre i que no té vorals– a un total de 10 metres, distribuïts en dos carrils de 3,5 metres, vorals exteriors d’1 metre i un separador de fluxos centrals d’1 metre. La variant comptarà amb tres interseccions: una amb la carretera BV-4346, i dues amb la C-62 actual.

Les obres s’han consensuat amb els municipis de la zona per donar resposta a les seves necessitats. “Són carreteres molt vinculades al territori que busquen la tranquil·litat i seguretat dels veïns; les infraestructures no només són de pas, cal tenir en compte els ciutadans que hi viuen”, ha assenyalat Sanglas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La ronda de Dalt, una ferida que supura

Barcelona
Agustí Cortés
Bisbe de Sant Feliu de Llobregat

“Quan es va fer la partició, aquí no hi havia res que pogués ser un bisbat”

Barcelona
Oscar Palomino i Joan Hernàndez
Portaveus de Millorem Barcelona

“Si no tapen la ronda del Mig, farem talls quan torni el Barça”

Barcelona

“Per què no fan primer el tram més perjudicial per a la salut?”

Barcelona

“No volem una paret amb plantes”

Barcelona
GIRONA

Girona busca l’equilibri entre l’auge ciclista i els veïns

GIRONA
opinió

La ronda de Dalt i la ciutat construïda

Arquitecta en cap de l’Ajuntament de Barcelona
Olot

Recullen firmes per preservar l’únic espai verd del Montsacopa

Olot

El CCM diu que s’ha estalviat 2,11 milions d’electricitat des del 2021 pel sanejament d’aigües

Mataró