Societat

noves tecnologies

publicitat

Ni una notificació fora de lloc

Telefónica desenvolupa a Barcelona un sistema basat en intel·ligència artificial que ajuda les marques a contactar amb els usuaris quan estan més receptius

La meitat de la població creu que les alertes del mòbil distreuen

Les mateixes marques que van trobar en els telèfons mòbils una via directa per connectar amb la seva clientela estan veient ara que, davant la saturació de missatges i notificacions, les alertes al mòbil han perdut eficàcia i s’han començat a percebre com un destorb, motiu pel qual molts usuaris acaben silenciant o desinstal·lant les aplicacions. Per mirar de posar ordre a aquesta massificació, Telefónica ha desenvolupat una eina que utilitza la intel·ligència artificial i el machine learning amb l’objectiu d’ajudar les marques a enviar notificacions als usuaris just quan estiguin més receptius per interactuar-hi.

La plataforma Smart Notifications ha estat desenvolupada per l’equip de predicció del comportament humà que lidera Angela Shen dins de l’àrea d’Innovació de Producte al Centre d’Innovació de Telefónica a Barcelona. El seu objectiu és seleccionar automàticament el millor moment del dia perquè els usuaris rebin notificacions als seus dispositius, i per triar-lo utilitza l’aprenentatge automàtic prenent com a base la informació que generen els diferents sensors del mòbil i aplicant un algoritme que pot detectar l’avorriment humà en observar l’activitat d’una persona i tenint en compte factors com ara el moment del dia, el temps transcorregut des de la darrera trucada o l’últim missatge de text i la intensitat d’ús del telèfon.

Aquest procés s’aconsegueix sense comprometre les dades dels usuaris, ja que es realitza dins el mateix dispositiu, i els servidors no recopilen informació personal ni dades confidencials. Els creadors han posat aquest sistema a disposició dels programadors d’aplicacions que el vulguin utilitzar i remarquen que la seva utilització “permetrà a les marques estar més a prop del seu públic del que ho estaven fins ara”.

Diversos estudis interns de la companyia demostren que aplicant aquesta solució les possibilitats que els usuaris interactuïn amb les aplicacions creixen al voltant d’un 35%, mentre que les probabilitats que aquests desactivin les notificacions es redueixen un 40%. Aquest és el primer producte desenvolupat per Telefónica per pal·liar l’excés d’interaccions del mòbil, que la meitat dels usuaris consideren una clara distracció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El barri Devesa-Güell bateja una plaça amb el nom de Natàlia Molero

girona

El Col·legi de Metges distingeix Miquel Carreras, Josep Lloveras i el Bernat Jaume

GIRONA

Tensió i cops de porra a la seu de Ciutat Vella durant la protesta pel desallotjament de La Tancada

Barcelona
Sant Joan les Fonts

Adhesió a l’entitat que promou lla municipalització de l’aigua

Sant Joan les Fonts
societat

Protesta davant la Monumental de Barcelona contra la festa pel Dia Internacional de la Tauromàquia

Barcelona
societat

La subvenció per pagar el 75% de l’enllumenat nadalenc del comerç barceloní costarà 1,4 milions d’euros

Barcelona
unió europea

Cop judicial europeu a les famílies monoparentals

barcelona
Educació

Concentració a l’institut Duc de Montblanc contra la “imatge falsa” donada del centre

Rubí
societat

El jutjat reconeix a una lesbiana la maternitat d’un fill que va tenir la seva exparella amb reproducció assistida

Lleida