Educació

mobilitat

Vilanova acollirà la formació ferroviària per al traspàs de Rodalies

El Govern impulsa al Garraf un centre de formació per a maquinistes, manteniment d’infraestructura i mecànica o servei a bord

Formarà part dels nous centres d’FP especialitzada i s’estrenarà al curs 2024-2025

El Govern lligarà el traspàs de Rodalies a la Generalitat amb el desenvolupament dels centres de Formació Professional (FP) especialitzada per mitjà de l’obertura al curs 2024-2025 del Centre de Formació Ferroviària de Catalunya a Vilanova i la Geltrú. La nova institució educativa haurà de formar personal per a la nova empresa Rodalies de Catalunya que operarà a la xarxa però també per al personal de Ferrocarrils (FGC), alta velocitat i transport de mercaderies així com dels gestors i mantenidors de les infraestructures.

La iniciativa l’han presentada aquest matí a la capital del Garraf les conselleres de Presidència, Laura Vilagrà, i Territori, Ester Capella, davant dels representants de tots els operadors ferroviaris, d’alta velocitat i de transport de mercaderies que operen a Catalunya. Avui, per exemple, els operadors Renfe, FGC, Adif o Ifercat formen el seu personal però l’objectiu del Govern és concentrar la formació en un “centre dual, especialitzat” aprofitant que l’institut FX Lluch i Rafecas de Vilanova ja forma alumnat en manteniment ferroviari i la capital del Garraf és l’única ciutat amb aquests ensenyaments professionals i universitaris que hi ha al país. A partir del curs 2024-2025 s’ampliarà progressivament la formació. Per una banda en especialitats que requereixen l’homologació de l’agència de seguretat ferroviària com les de maquinista, control de circulació, infraestructures o manteniment de material rodant i, per altra banda, en especialitats tècniques que no requereixen la homologació de seguretat: electromecànica ferroviària, manteniment de trens, auxiliar de servei a bord o auxiliar de tren. La previsió és arribar progressivament al miler d’alumnes i a la vuitantena de personal docent i expert. El centre s’emplaçarà a l’FX Lluch i Rafecas i s’anirà ampliant aprofitant l’ “anella ferroviària” que conformen a la ciutat l’institut junt amb el Museu del Ferrocarril, el campus de la UPC, els tallers de Renfe i l’estació de tren. “Donem forma a un centre que oferirà formació per a totes les ocupacions ferroviàries i que servirà per a preparar-nos per al traspàs de Rodalies”, defensa la consellera Vilagrà mentre que la consellera Capella recorda que el Govern aspira a un “sistema ferroviari integral i intermodal propi, gestionat des de la proximitat perquè hem demostrat que des de la proximitat ho sabem fer millor”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Taula Eix Pere IV: deu anys de lluita urbanística i social

Barcelona
MEDI AMBIENT

L’escola Marià Cubí de Malgrat, referent d’innovació energètica

Malgrat de Mar
cadaqués

El nou contracte de deixalles es comença a aplicar, si bé serà lent

cadaqués
SOCIETAT

Mataró homenatja Joaquim Arenas, impulsor de la immersió lingüística

Mataró
ADMINISTRACIONS

Judith Ibáñez serà distingida amb la medalla d’or de Cornellà

Cornellà DE LLOBREGAT
ADMINISTRACIONS

La seu de la Diputació a les Terres de l’Ebre, a ple rendiment

Tortosa
societat

La Copa Amèrica ja té el seu propi Pla de Mobilitat

Barcelona
JUDICIAL

Pla de mobilitat a la Barceloneta per la copa Amèrica de vela

Girona
INFRAESTRUCTURES

Afectacions a la mobilitat a l’entorn de la Plaça Espanya per les obres a l’L8

Barcelona