Infraestructures i serveis

CARLOS FOLCHI

SECRETARI GENERAL AGTC

“El transport no tindrà més restriccions”

“No es prohibirà la circulació els dissabtes al matí i diumenges a la tarda”

“S’ha de fer que les necessitats de l’oci i la distribució de mercaderies siguin compatibles”

Quina és la reacció davant les restriccions anunciades?
Hi ha el compromís de no prohibir la circulació els dissabtes al matí i diumenges a la tarda de tot l’estiu com es va anunciar i que és el que més ens preocupava.
I aquest gir?
No sabem si ha sigut un problema de comunicació o pel posicionament del sector. Nosaltres cada any pactem un conjunt de restriccions amb el Servei Català de Trànsit que es programen segons les condicions de mobilitat i les necessitats de les vies. El que no enteníem és que n’afegissin de noves.
I el pont de Sant Joan què passarà?
Per al diumenge 26 ja s’havia pactat, per afavorir l’operació tornada, que no circulessin camions des de les cinc de la tarda fins a les deu de la nit, igual que els diumenges de juliol.
I parar els dissabtes res de res?
Això és el que estem comunicant a les empreses de transport, que no pateixin pel teixit productiu. A les reunions que hem mantingut amb Interior i el Servei Català de Trànsit s’ha reconegut que som serveis essencials i és d’agrair.
La regulació de la velocitat serà el mal menor?
Sí, tenim un problema de seguretat en el trànsit i és una manera de reduir la sinistralitat. Podria ser que s’ampliés la regulació algun dia abans de festes o divendres. Però aquestes regulacions en trams s’han de fer extensibles al vehicle privat, que és el que s’està negociant amb el ministeri per reduir la velocitat a 110 km/h en alguns punts. La responsabilitat de la seguretat en el trànsit és compartida, no un problema dels transportistes.
El sector s’ha sentit assenyalat?
Sí, i així ho hem traslladat des de les federacions i associacions, perquè semblava que érem els responsables, quan a l’AP-7 hi som des del 2018 de manera obligada. Volem que s’adoptin altres mesures, com ara aixecar el peatge de la C-32, que està infrautilitzada, o recuperar el trànsit per l’N-II o l’N-340. Ara les vies són insuficients i s’han de combinar perquè les necessitats de l’oci i la distribució de mercaderies siguin compatibles.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

estat espanyol

La Fiscalia Europea reclama la investigació del cas Koldo

barcelona

Les delegacions de TV3 i CatRàdio a Girona aniran a l’espai Santa Caterina

GIRONA
tercer sector

Càritas Lleida, Solsona i Urgell atén un 11% més de persones

Lleida
MEDI AMBIENT

L’actuació d’urgència en el litoral de Barcelona puja finalment a 125.000 euros, segons l’Estat

Pineda de Mar

L’Ajuntament demana al BBVA més caixers per la reducció d’oficines

Terrassa
economia

El tràfic de mercaderies al Port de Barcelona arriba als 22,8 milions de tones

Barcelona
comerç

A Catalunya es faran 408 fires el 2024

Calella
Urbanisme

Les obres de la Meridiana continuaran l’any vinent fins a Fabra i Puig

Barcelona
tribunals

El TSJC ha de resoldre si autoritza una bicicletada als túnels de Vallvidrera

Barcelona