Urbanisme

Donaran sortida a un carrer tallat del polígon de Domeny

L’Ajuntament de Girona integrarà una via a tocar de l’AP-7 a la xarxa del sector

La ubicació final de l’enllaç oest de l’autopista “dificulta” el trànsit i l’aprofitament de terrenys

L’Ajuntament de Girona planeja una modificació del pla general per donar sortida a un carrer que queda aïllat al polígon industrial de Domeny. Des del 2013, la sortida oest de l’autopista Girona AP-7, a tocar del terme de Sant Gregori, deixa tallat el carrer Camp de la Creu, cosa que “dificulta” el trànsit viari en el sector i la urbanització i el desenvolupament d’alguns sòls tal com pretenen els seus propietaris, exposa l’equip de govern, de Junts i ERC.

En la memòria justificativa del canvi, el consistori argumenta que l’enllaç de Girona oest a l’AP-7 executat per l’Estat (Carreteres) impossibilita el trànsit viari entre el carrer Camp de la Creu en direcció a la confluència entre els carrers Cartellà i Canet d’Adri. Són vies de molta activitat diària, en un extrem del polígon Pla de Domeny, a 200 metres d’un centre de culte i a menys d’un quilòmetre de la sortida de l’AP-7.

Inicialment, la sortida i el control de peatge havien d’anar a l’altra banda de la via ràpida, entre Taialà i Sant Gregori –exposa el consistori–. Els plans inicials feien desembocar l’enllaç justament al carrer Camp de la Creu. Al final, però, els peatges es van fer a l’altra banda, a tocar de la rotonda de Domeny, on encara és operatiu l’enllaç de Girona oest, ara sense peatges. La tria final de la ubicació va deixar el carrer del Camp de la Creu en terra de ningú. “L’objectiu és donar una ordenació en aquell àmbit, ara no té raó de ser”, diu el regidor d’Urbanisme, Lluís Martí.

La reordenació es deu, també, al fet que alguns propietaris volen desenvolupar el sector i que les seves parcel·les passin a ser definides com a solar. Així ho han sol·licitat al consistori, que ha fet seva la proposta. Hi haurà probablement un polígon d’actuació, amb repartiment de beneficis i càrregues i cessions de part dels amos dels terrenys.

El desembre del 2013 l’Ajuntament ja havia fet una modificació del pla general per desafectar sòls no inclosos en la construcció de l’enllaç. S’hi van incloure sòls situats al sud del carrer Cartellà, però no pas els del sector del Camp de la Creu.Entre el setembre i l’octubre del 2022, els gestors municipals van obrir una consulta prèvia a la modificació del pla general, però no hi va haver aportacions d’entitats i particulars

LA DATA

26.03.13
Va ser
el dia que va entrar en funcionament l’enllaç a Girona oest de l’autopista AP-7, a tocar de Sant Gregori.

LA FRASE

L’objectiu és donar una ordenació en aquest àmbit [Camp de la Creu], que queda desconnectat
Lluís Martí
REGIDOR D’URBANISME (JUNTS)

Dotze milions i una de les quatre sortides de l’àrea

La sortida Girona oest de l’AP-7 –també coneguda com a Girona centre– va significar una inversió de dotze milions. L’enllaç va entrar en funcionament el dimarts 26 de març del 2013 i era llavors la tercera sortida de l’autopista a l’àrea de Girona , després de Girona nord, a tocar Sarrià i Sant Julià, i de Girona sud, al límit amb Salt i Vilablareix.

L’estiu del 2013, va entrar en funcionament l’enllaç a Fornells de la Selva, al sud de Girona. Amb aquella connexió es va poder fer la circumval·lació (la ronda) a Girona i arribar fins a Vilademuls (Pla de l’Estany), que es va obrir a principis del 2014. Entre Fornells i Vilademuls hi ha quatre carrils per sentit.

Quan es va inaugurar la sortida de Girona oest, els responsables de l’Estat van exposar a Girona que Carreteres hauria invertit 300 milions d’euros entre Girona oest, Fornells i Vilademuls.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.