Infraestructures i serveis

Estats Units

Dues companyies nord-americanes troben peces soltes als Boeing 737

Les inspeccions preliminars als aparells d’Alaska Airlines i United Airlines detecten cargols i altres components afluixats

Les autoritats localitzen el panell que es va desprendre del vol 1282 durant l’enlairament

Les revisions dels avions Boeing 737 MAX 9 ordenades per l’agència federal de l’aviació dels Estats Units (FAA, les sigles en anglès) no han estat endebades. Dues aerolínies nord-americanes han trobat peces soltes en aeronaus del mateix model que el vol 1282 d’Alaska Airlines, que el passat dissabte va perdre un panell del fuselatge durant l’enlairament.

La mateixa companyia que va patir l’incident ha revelat aquest dimarts a la matinada (dilluns al vespre a la costa oest dels EUA) que durant els preparatius per a les inspeccions formals, els seus tècnics han detectat “components solts” en alguns aparells a la zona analitzada.

En paral·lel, les inspeccions preliminars realitzades pels tècnics d’United Airlines han trobat “casos que semblen estar relacionats amb problemes d’instal·lació al panell de la porta”. La companyia ha detallat que alguns cargols “necessitaven ajustament addicional”. El comunicat enviat als mitjans no especifica en quants aparells s’han localitzat incidències, però el portal especialitzat The Air Current assenyala hi havia cargols afluixats en cinc aparells, d’acord amb fonts properes a la investigació. United Airlines ésl’aerolínia opera més avions Boeing 737 MAX 9, amb 79 aparells a la seva flota.

Una de les aeronaus d’aquest model operades per Alaska Airlines, que en té 65, va perdre dissabte en ple vol el panell acoblable que segella el buit dissenyat per allotjar una porta d’emergència de la meitat de la cabina. Aquesta configuració és habitual en avions que realitzen trajectes amb poca densitat de passatgers i que no requereixen aquesta via d’evacuació addicional.

La Junta Nacional de Seguretat en el Transport dels EUA (NTSB, les sigles en anglès), va anunciar ahir que havien recuperat el panell després del vol 1282 d’Alaska Airlines al pati d’una casa de Portland (Oregon), la ciutat des d’on s’havia enlairat l’avió i a on va haver de tornar d’emergència poc després. L’NTSB ja està estudiant la peça i confia que ajudarà a avançar en la investigació del cas.

Després de l’incident, l’FAA va emetre ordenar immobilitzar tots els Boeing 737 MAX 9 amb la mateixa configuració que la de l’aparell d’Alaska Airlines per realitzar inspeccions de seguretat. L’Agència de Seguretat Aèria de la Unió Europea ha adoptat la directiva de la seva homòloga nord-americana, però la mesura no afecta cap dels Boeing 737 que operen a Europa perquè tenen una configuració diferent.

A tot el món hi ha en servei 215 d’aquests avions. A més de les dues companyies nord-americanes esmentades, en tenen a les seves flotes la panamenya Copa Airlines, la mexicana Aeroméxico, Iceland Air, Turkish Airlines o FlyDubai, entre altres. Les autoritats d’Indonèsia han anunciat aquest dimarts la suspensió temporal de les operacions de tres Boeing 737 MAX 9 de l’aerolínia Lion Air.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.