Urbanisme

urbanisme

Mataró porta el Tub Verd a la façana de l’Iveco on es construiran 700 habitatges

La pacificació de l’avinguda Maresme, l’antiga N-II, al seu pas pel nucli urbà de Mataró, enllesteix unes obres per començar-ne unes altres. Els treballs per fer la rotonda a l’alçada del pas soterrani del Cargol han acabat i dilluns està previst que comenci la canalització de fred i calor del Tub Verd per connectar amb la futura zona residencial i de serveis de l’Iveco-Renfe i la Farinera.

Les obres han de començar dilluns amb l’enderroc de la vorera de muntanya per obrir una rasa de 800 metres per on fer arribar la canonada de la xarxa urbana que transporta aigua calenta aprofitant l’energia sobrant de la depuradora i permet escalfar aigua o generar fred per climatitzar equipaments tant per edificis públics com privats. Aprofitant els treballs del Tub Verd es portaran les línies de mitja tensió fins a la Torre Barceló que s’està aixecant al costat de l’antiga Farinera..

Afectacions al trànsit

Els treballs, que tindran una durada aproximada d’onze mesos, afectaran als vianants que no podran anar per la banda de mar de l’avinguda del Maresme i hauran de circular pel costat de muntanya. Pels vehicles la circulació es mantindrà en els dos sentits de la marxa. Durant la primera fase, aproximadament fins a mitjan febrer, hi haurà tres carrils operatius en la major part del tram afectat, dos en sentit Girona i un en sentit Barcelona. Les obres aniran a càrrec de PUMSA, que ha adjudicat els treballs per 2,2 milions d’euros i Aigües de Mataró es fa càrrec de la instal·lació de la canonada per un import de 1,4 milions.

Un nou barri

El sector de l’Iveco i la Farinera donarà continuïtat a la façana marítima des de la Porta Laietana i els edificis del Tecnocampus, fins a l’estació de tren. La transformació del sector serà residencial i terciari, amb tres equipaments: l’edifici catalogat de “La Farinera”, una altra àrea d’equipament de 2.744 m² i un tercer més petit de 1.390 m². Està previst que s’hi construeixin a primera línia un màxim de 729 habitatges: 160 de protecció oficial, 75 de preu concertat i 494 de privats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La ronda de Dalt, una ferida que supura

Barcelona
Agustí Cortés
Bisbe de Sant Feliu de Llobregat

“Quan es va fer la partició, aquí no hi havia res que pogués ser un bisbat”

Barcelona
Oscar Palomino i Joan Hernàndez
Portaveus de Millorem Barcelona

“Si no tapen la ronda del Mig, farem talls quan torni el Barça”

Barcelona

“Per què no fan primer el tram més perjudicial per a la salut?”

Barcelona

“No volem una paret amb plantes”

Barcelona
GIRONA

Girona busca l’equilibri entre l’auge ciclista i els veïns

GIRONA
opinió

La ronda de Dalt i la ciutat construïda

Arquitecta en cap de l’Ajuntament de Barcelona
Olot

Recullen firmes per preservar l’únic espai verd del Montsacopa

Olot

El CCM diu que s’ha estalviat 2,11 milions d’electricitat des del 2021 pel sanejament d’aigües

Mataró