Infraestructures i serveis

SOCIETAT

L’electricitat, el gas i aigua, els serveis amb més reclamacions al Vallès Oriental

Les reclamacions vinculades a serveis d’electricitat, gas i aigua i presentades a l’Oficina de Consum del Consell Comarcal del Vallès Oriental el 2023 van sumar el 23,26% del total, encapçalant els primers llocs en la llista de demandes. L’any passat el percentatge va arribar al 29,19%. Segons la informació feta pública per l’ens supramunicipal, la resta de reclamacions es completen amb els serveis de telecomunicacions i internet amb un 11,75%.

En total es van tramitar 817 reclamacions, de les quals 190 corresponen a serveis d’electricitat, aigua i gas, 117 a altres serveis (immobiliària, construcció, cura personal, manteniment llar, manteniment i reparació vehicles, serveis funeraris, etc), i 113 béns de consum/productes (aliments, roba, aparells domèstics, cotxes, etc).

Els serveis de telecomunicacions i internet han rebut 96 reclamacions, els serveis de transport, 71 i els serveis immobiliaris i serveis financers, 64 cadascú. Tanquen la llista de reclamacions les vendes a distància (53), els serveis de viatges i oci (45) i serveis d’ensenyament (4). El 56,60% de les reclamacions tramitades en arbitratge estimen la sol·licitud presentada per la persona consumidora i el 37,74% estimen en part la sol·licitud presentada i només un 5,66% desestimen la pretensió de la persona que ha presentat la reclamació.

Pel que fa a les consultes, aquestes han experimentat un augment del 4,38% respecte a l’any 2022. En total, se n’han rebut 572. D’aquestes, 142 corresponen a serveis de gas, electricitat i aigua. Li segueix en segon lloc els béns de consum amb 97 consultes, i els serveis de telecomunicacions i internet amb 93. El total de casos atesos a l’Oficina han estat 1.399 (817 reclamacions; 572 consultes; 10 queixes).

Per altra banda, destaca que el 2023 s’han obert 203 actuacions (inspeccions) al Vallès Oriental. Les causes han estat: incompliment de normativa de productes, incompliments de seguretat, manca de documentació comercial en català, no s’informa de l’horari de l’establiment, no consten la totalitat dels preus dels menjars i begudes que s’ofereixen, no s’anuncia l’existència de fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia, o incompliments d’etiquetatge del producte.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La ronda de Dalt, una ferida que supura

Barcelona
Agustí Cortés
Bisbe de Sant Feliu de Llobregat

“Quan es va fer la partició, aquí no hi havia res que pogués ser un bisbat”

Barcelona
Oscar Palomino i Joan Hernàndez
Portaveus de Millorem Barcelona

“Si no tapen la ronda del Mig, farem talls quan torni el Barça”

Barcelona

“Per què no fan primer el tram més perjudicial per a la salut?”

Barcelona

“No volem una paret amb plantes”

Barcelona
GIRONA

Girona busca l’equilibri entre l’auge ciclista i els veïns

GIRONA
opinió

La ronda de Dalt i la ciutat construïda

Arquitecta en cap de l’Ajuntament de Barcelona
Olot

Recullen firmes per preservar l’únic espai verd del Montsacopa

Olot

El CCM diu que s’ha estalviat 2,11 milions d’electricitat des del 2021 pel sanejament d’aigües

Mataró