Societat

El tren turístic ‘Caspolino' busca suport per circular a partir de l'any 2019

El projecte ha aconseguit el compromís de 23 ajuntaments i necessita 1,3 milions d'euros

El comboi circularà entre la Costa Daurada i el Baix Aragó

Connectar la Costa Daurada amb Casp, al Baix Aragó, per potenciar el turisme. Aquest és l'objectiu de Caspolino, el projecte de tren turístic que impulsa la Fundació per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova (Ribera d'Ebre). L'objectiu és que el comboi comenci a circular l'any 2019.

Actualment ja s'ha aconseguit el suport de 23 ajuntaments, que garantirien 750.000 euros. Dels 36 consistoris als quals van trucar a la porta, la resta o bé s'hi han mostrat en contra o encara no s'han pronunciat. Amb tot, la iniciativa necessita 1,3 milions d'euros perquè pugui ser una realitat. Entre els consistoris que hi participaran econòmicament, hi ha Reus, Benissanet, Móra la Nova, Ascó, Flix o Casp, entre d'altres. Així, els promotors es donen de temps fins a finals d'any. Com a alternativa, es plantejarien posar el tren en marxa “d'una manera més modesta”, un fet que es podria fer només amb els 750.000 euros dels consistoris. “Seria sense la locomotora de vapor”, exposa el president de la fundació, Jordi Sasplugas. En aquest context, Ferrocarrils de la Generalitat s'ha ofert a ser l'operador quan el tren estigui en funcionament. Paral·lelament, la fundació també ha rebut una proposta de Rail Events, una empresa nord-americana que munta esdeveniments amb trens. Precisament, el Centre d'Interpretació del Ferrocarril de Móra la Nova va organitzar aquest cap de setmana unes jornades per donar a conèixer la tasca de valorar les antigues instal·lacions ferroviàries de Móra la Nova i la vinculació d'aquesta població amb el món del ferrocarril, coincidint amb els 125 anys de l'arribada del ferrocarril a la vila. Entre altres activitats, van ser homenatjats els ferroviaris jubilats.

LA XIFRA

750.000
euros
són els que els promotors del projecte tindrien garantits, després del compromís de 23 consistoris.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La ronda de Dalt, una ferida que supura

Barcelona
Agustí Cortés
Bisbe de Sant Feliu de Llobregat

“Quan es va fer la partició, aquí no hi havia res que pogués ser un bisbat”

Barcelona
Oscar Palomino i Joan Hernàndez
Portaveus de Millorem Barcelona

“Si no tapen la ronda del Mig, farem talls quan torni el Barça”

Barcelona

“Per què no fan primer el tram més perjudicial per a la salut?”

Barcelona

“No volem una paret amb plantes”

Barcelona
GIRONA

Girona busca l’equilibri entre l’auge ciclista i els veïns

GIRONA
opinió

La ronda de Dalt i la ciutat construïda

Arquitecta en cap de l’Ajuntament de Barcelona
Olot

Recullen firmes per preservar l’únic espai verd del Montsacopa

Olot

El CCM diu que s’ha estalviat 2,11 milions d’electricitat des del 2021 pel sanejament d’aigües

Mataró