Societat

noves tecnologies

publicitat

Ni una notificació fora de lloc

Telefónica desenvolupa a Barcelona un sistema basat en intel·ligència artificial que ajuda les marques a contactar amb els usuaris quan estan més receptius

La meitat de la població creu que les alertes del mòbil distreuen

Les mateixes marques que van trobar en els telèfons mòbils una via directa per connectar amb la seva clientela estan veient ara que, davant la saturació de missatges i notificacions, les alertes al mòbil han perdut eficàcia i s’han començat a percebre com un destorb, motiu pel qual molts usuaris acaben silenciant o desinstal·lant les aplicacions. Per mirar de posar ordre a aquesta massificació, Telefónica ha desenvolupat una eina que utilitza la intel·ligència artificial i el machine learning amb l’objectiu d’ajudar les marques a enviar notificacions als usuaris just quan estiguin més receptius per interactuar-hi.

La plataforma Smart Notifications ha estat desenvolupada per l’equip de predicció del comportament humà que lidera Angela Shen dins de l’àrea d’Innovació de Producte al Centre d’Innovació de Telefónica a Barcelona. El seu objectiu és seleccionar automàticament el millor moment del dia perquè els usuaris rebin notificacions als seus dispositius, i per triar-lo utilitza l’aprenentatge automàtic prenent com a base la informació que generen els diferents sensors del mòbil i aplicant un algoritme que pot detectar l’avorriment humà en observar l’activitat d’una persona i tenint en compte factors com ara el moment del dia, el temps transcorregut des de la darrera trucada o l’últim missatge de text i la intensitat d’ús del telèfon.

Aquest procés s’aconsegueix sense comprometre les dades dels usuaris, ja que es realitza dins el mateix dispositiu, i els servidors no recopilen informació personal ni dades confidencials. Els creadors han posat aquest sistema a disposició dels programadors d’aplicacions que el vulguin utilitzar i remarquen que la seva utilització “permetrà a les marques estar més a prop del seu públic del que ho estaven fins ara”.

Diversos estudis interns de la companyia demostren que aplicant aquesta solució les possibilitats que els usuaris interactuïn amb les aplicacions creixen al voltant d’un 35%, mentre que les probabilitats que aquests desactivin les notificacions es redueixen un 40%. Aquest és el primer producte desenvolupat per Telefónica per pal·liar l’excés d’interaccions del mòbil, que la meitat dels usuaris consideren una clara distracció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La 13ena Setmana de l’Activitat Física i la Salut acaba amb més de 6000 participants

salt

Acaben les obres de substitució del col·lector a la riera d’Arbúcies

arbúcies
societat

Funcionaris de presons protesten per l’acord laboral amb quatre sindicats

Barcelona
societat

Activada l’alerta per pluges intenses a Barcelona i Tarragona

Barcelona

Nova iniciativa a la Garrotxa per garantir el relleu agrari

olot

Cristóban Colon i Carina Sild, honoris causa de la UdG

girona
societat

Condemnada una advocada per enganyar l’Associació d’Avis del Bon Pastor

Barcelona
Infraestructures i Serveis

La millora de la C-37 entre Valls i Pont d’Armentera, aquesta tardor

Valls
Infraestructures i serveis

Nou itinerari per a vianants i ciclistes entre Manresa i Santpedor

Manresa