Societat

Denuncien que no es lluita prou contra la bretxa digital escolar

Educació només ha entregat el 10% dels ordinadors promesos

El Departament d’Educació només ha entregat el 10% dels dispositius electrònics promesos als estudiants que no disposen d’ordinador perquè puguin seguir, quan faci falta, les classes a distància. Pel que fa als dispositius MiFi, que garanteixen la connectivitat a les famílies que no tenen accés a internet, tan sols s’han instal·lat el 20% dels previstos. Són dues dades de l’informe que ha elaborat l’Associació de Joves Estudiants de Catalunya (AJEC) per denunciar que “el caos normatiu”, “la falta de vies clares de comunicació entre govern i estudiants”, la descoordinació entre conselleries i “l’incompliment de promeses polítiques” estan fent augmentar la bretxa digital, de manera que no s’està garantint la igualtat d’oportunitats entre estudiants.

L’informe d’aquesta associació, que aplega alumnes d’institut, universitat i cicles formatius d’FP, analitza l’impacte de les mesures de contingència aplicades des de l’inici de la pandèmia i conclou que calen més recursos, més planificació i menys “incoherències” per minimitzar l’impacte de la Covid-19 a les aules. Segons va destacar ahir Francesc Márquez, portaveu nacional d’AJEC, si la prioritat del Departament d’Educació és la presencialitat de les classes, amb la qual cosa estan d’acord, hi ha d’haver “més inversió”.

Injecció pública

Com va explicar Márquez, l’Informe Covid posa de manifest, per exemple, que Lleida és un dels territoris que més pateixen la falta d’accés a internet –seguida de Tarragona–, i també on hi ha les escoles rurals més castigades. És per això que es reclama més inversió pública per mantenir aquests centres i un bon pla de contingència per a tot el territori, però sobretot per a les zones més infradotades.

L’AJEC lamenta que no s’hagi aprofitat la crisi per rebaixar les ràtios de les classes i reflexiona que el problema és que llavors caldria “una contractació massiva de personal docent”. Destaca també que el 40% dels professors tenen un nivell baix en competències digitals, absolutament necessàries en el context actual. Quant a la universitat, reclama, entre altres canvis, que es redueixi el preu del crèdit universitari en aquelles assignatures en què la càrrega d’activitats presencials no sigui la mateixa que en cursos anteriors.

L’AJEC estava d’acord que les aules es reobrissin el dia 11, però hauria volgut que els professors es fessin els tests abans de començar les classes. També se’ls haurien d’haver fet els alumnes per tal de reduir el risc de contagi, ara que és tan alt.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

medi ambient

Neixen quatre noves gaseles dorcas al Zoo de Barcelona

BARCELONA
SOCIETAT

Ciutat Vella inicia un canvi de contenidors per augmentar la capacitat de selecció de paper i plàstic

BARCELONA
Joan Ramon Laporte
Catedràtic de farmacologia

“Cal rigor en l’avaluació dels medicaments, ara és un frau”

Barcelona
BADALONA

“Si tanquen, tornarem a viure al carrer”

BADALONA

Una vila suspesa en el temps

Roses
La monarquia

Felip VI ‘el covard’?

Olot

Auditories energètiques gratuïtes per als comerços

Olot
PLATJA D’ARO

Reconeixen la tasca turística de Lluís Camós, Anna Garriga, Pordamsa i Jordi Tubella

PLATJA D’ARO

Conflicte a l’escorxador de Manlleu, ara per l’ampliació de l’horari

Manlleu