Societat

MediaMarkt Girona s’alia amb Silence per a un repartiment sostenible dels seus productes

La botiga gironina aposta per les motos elèctriques, que poden fer arribar el producte en poc menys de dues hores al seu destí

La prova de MediaMarkt Girona ja s’està observant des d’altres centres de l’empresa i es podria implantar en ciutats més grans

A finals de desembre MediaMarkt Girona va signar un acord amb Silence per utilitzar les motos elèctriques de l’empresa per als seus repartiments de proximitat. MediaMarkt Girona, una de les botigues de referència de la companyia, forma part de MediaMarktSaturn Retail Group, líder europeu en la distribució d’electrònica de consum i serveis relacionats, amb més de mil establiments situats en 13 països.

El gerent de la botiga MediaMarkt Girona, Maneu Fernández, explica que, per fer front a la transformació de la part logística dels darrers anys ha calgut adaptar-se a les noves necessitats: “D’una banda, tenim el transport clàssic, i la resta de paqueteria es distribueix amb les clàssiques agències de repartiment. La nostra idea era utilitzar la moto per a tot el que és proximitat. D’aquesta manera aconseguim reduir els temps de lliurament de les comandes en línia tant a Girona ciutat com en els municipis adjacents.”

Compromís amb la sostenibilitat

La decisió de passar-se als vehicles elèctrics va respondre al compromís de l’empresa amb la sostenibilitat, explica el gerent: “Tots hem de tenir la paraula sostenibilitat molt present. De planeta només n’hi ha un i no és que estigui gaire cuidat. Depèn de tots nosaltres aportar petits grans de sorra per deixar un món una mica millor per als que venen darrere. Des de MediaMarkt apostem per la sostenibilitat i, gràcies a aquest tipus de vehicle, aconseguim reduir de forma considerable les emissions de CO2 respecte als vehicles tradicionals.”

Segons explica el portaveu de MediaMarkt Girona, va ser Silence qui va proposar-los fer una prova amb les seves motos: “La veritat és que ha estat una sorpresa. És una moto fabricada a Catalunya, i realment estem molt contents amb el vehicle.”

”Girona”, hi afegeix Fernández, ”és una ciutat gran, però molt menys que una gran capital com Barcelona, Madrid o Bilbao. Els meus col·legues d’altres centres MediaMarkt estan veient com van les proves que estem fent a Girona per poder extrapolar aquesta iniciativa a altres grans ciutats.”

Entre altres avantatges de l’ús de les motos elèctriques, Fernández destaca el fet que aquests vehicles ajuden a descongestionar el trànsit a les ciutats: “Un vehicle petit arriba on no arriben altres vehicles. Als nuclis antics, per exemple, i poden estacionar-se a molts més llocs que un vehicle gran. Però, sobretot, és l’efecte wow el que perceben els nostres clients, el que vam aconseguir gràcies a aquest servei. Estem fent lliuraments en pràcticament dues hores. Ens entra una comanda en línia, es prepara en menys de 30 minuts si es tracta d’estoc que tenim a la botiga, i automàticament contactem amb el client per si vol rebre ja aquesta comanda. Aquest efecte wow del client quan l’avises al cap de 40, 50 minuts o una hora d’haver fet la comanda és un efecte sorpresa que nosaltres busquem”, conclou Fernandez.

Satisfacció dels conductors

Per la seva part, els conductors dels vehicles també mostren la seva satisfacció pel funcionament d’aquest tipus de motos: “De les motos Silence”, explica un dels conductors, ”destaco especialment la seva autonomia, el fet de no dependre d’haver d’anar a posar combustible. A la nit la poses a carregar quatre hores i es carrega sencera. Depenent del circuit, t’arriba la bateria per a un dia sencer sense problemes. I si no, sempre tens la possibilitat de tenir dues bateries. A més, es tracta d’una moto molt silenciosa. És molt àgil, especialment en les sortides i en la mobilitat entre els cotxes. A més, la mida és pràcticament com la d’una de 49 cc, però té unes prestacions d’una moto de més cilindrada”, hi afegeix.

Així doncs, tant els diferents conductors com el gerent de MediaMarkt Girona coincideixen que la mobilitat sostenible hauria de ser un tema cabdal a les empreses. “Totes les empreses haurien d’anar incorporant vehicles elèctrics a les seves flotes de repartiment. La ciutat ho agrairà. A més del tema econòmic (pel fet de no haver de posar gasolina), veuran que els proporcionarà molta més agilitat que una de gasolina”, conclou el pilot.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Recerca a l'abast de tothom

Barcelona
biologia

Comptar i identificar papallones, un clàssic pioner que encara creix

DEMOGRAFIA i visió per computació

Ajudar els ordinadors a crear una xarxa social dels avantpassats

etnografia

Estudiar els pastors actuals per entendre la ramaderia del neolític

contaminació Acústica

Pla per controlar el soroll de l’oci nocturn a les places de Gràcia

ecologia

Detectius als boscos per calibrar la sequera

LA CRÒNICA

Contenidors i senglars a Montjuïc

oceanografia

Surfistes, bussos i banyistes al rescat del mar

Frederic Bartumeus
Biòleg impulsor del projecte Mosquito Alert

“La ciutadania pot ser a tot arreu”

Blanes