Societat

SALT

L’IDIBGI publica el joc virtual ‘Mite o Ciència’ de divulgació científica

L’Institut d’Investigació Biomèdica de Girona (IDIBGI) llança el joc de divulgació científica Mite o Ciència, amb l’objectiu d’apropar la ciència a la ciutadania i revelar descobriments i curiositats interessants sobre salut i ciència. A través d’aquesta iniciativa, es pretén fer comprensible i entretinguda la recerca biomèdica que es duu a terme a l’IDIBGI. El joc virtual es troba disponible a l’enllaç https://idibgi.org/miteociencia

Els participants d’aquest escape room virtual han de distingir entre mites i ciència i superar alguns reptes per accedir als laboratoris de l’IDIBGI, on trobaran vídeos divulgatius sobre ciència i salut. L’ambient del joc s’inspira en una plataforma virtual amb escenaris basats en pel·lícules conegudes, on s’amaguen el personal investigador i la informació per a protegir-los dels “bots”, uns intrusos que difonen notícies falses i causen confusió a les xarxes socials.

Cinc escenaris cinematogràfics

El joc Mite o Ciència es converteix en un viatge on descobrir, de forma planera i amena, diferents línies de recerca i dades curioses relacionades amb la investigació biomèdica de l’IDIBGI. Es tracta d’una iniciativa de divulgació científica que el centre de recerca ha pogut impulsar gràcies a una ajuda per al Foment de la Cultura Científica, Tecnològica i de la Innovació, concedida per la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri de Ciència i Innovació.

Inicialment el joc està format per cinc escenaris, als quals se n’aniran sumant de nous amb el temps. Cadascun d’ells s’inspira en una obra cinematogràfica que es relaciona d’alguna manera amb un projecte de recerca de la investigadora o investigador. Les primeres proves són protagonitzades pels grups de recerca en Replicació Cromosòmica, Malalties Digestives i Microbiota, Respiratori, Nutrició, Eumetabolisme i Salut i Patologia Cerebrovascular.

El joc no només ofereix una experiència entretinguda i educativa per a tothom, sinó que també pot ser una eina valuosa per despertar l’interès dels estudiants de secundària en la recerca biomèdica. Mitjançant la immersió en els escenaris cinematogràfics i els reptes del joc, els estudiants poden aprendre de forma interactiva sobre diversos àmbits de la investigació biomèdica i desenvolupar un pensament crític en distingir entre mites i realitats científiques. Això no només enriqueix la seva comprensió de la ciència i la salut, sinó que també pot inspirar-los a considerar estudiar alguna carrera en aquest camp.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La Diputació destinarà 10 milions als consells comarcals fins el 2027

BARCELONA
societat

La URV estudia amb les colles com adaptar les diades castelleres al canvi climàtic

Tarragona

Mataró repensa el projecte ReNatura amb les aportacions dels veïns

mataró

Territori ordena a La Ballena Alegre enderrocar 4 piscines i retirar 89 bungalows

sant Pere pescador

L’AMB obre la barrera de sorra perquè l’aigua fecal surti al mar

Castelldefels
Societat

Es registren 670 situacions relacionades amb LGTBI-fòbia l’any 2023

Barcelona

Maria Cinta Blanch és la nova gerent per “refundar” l’empresa de residus

TERRASSA
transports

En servei la nova parada de Glòries a les línies T4, T5 i T6 de tramvia

barcelona
SERVEIS

Nou pas de vianants accessible entre el passeig Verdaguer i l’estació d’Igualada

IGUALADA