Societat

infraestructures

Més carrers amb plataforma única tot i el revés judicial de Borrell

Es pacificarà Elkano i la plaça del Setge de 1714, al Poble-sec

La ciutat de Barcelona emprèn la conversió de més carrers amb el sistema de plataforma única, sense diferència de nivell entre la vorera i l’asfalt. En aquest cas es fa al Poble-sec i l’anunci de les obres apareix l’endemà que es conegués una sentència que anul·la el pla amb que es va dur a terme la conversió del carrer Borrell en un carre de prioritat per a vianants amb el sistema de plataforma única.

La sentència no es pronuncia sobre la bondat o no d’eliminar el doble nivell per a vianants o cotxes, sinó que ho fa sobre el fons jurídic i diu que per fer el projecte de Borrell s’hauria d’haver procedit amb una reforma del PGM, cosa que no es va dur a terme.

En el cas del Poble Sec s’actuarà ara sobre els carres d’Elkano i la plaça del Setge de 1714, amb un pressupost que ronda els tres milions d’euros. La plaça és un espai triangular amb una plataforma per a vianants al mig i els carrers Radas i Concòrdia a un costat i un altre. Tota la plaça es convertirà en un espai d’una sola plataforma.

En canvi, la transfomració del carrer Elkano no és integral. Sí que serà d’una sola plataforma, sense desnivells, entre els carrers Radas i Jaume Fabra, mentre que entre Radas i Margarit es farà amb el sistema de plataforma segregada.

El calendari d’obres és poc concret. Primer s’actuarà al carrer Elkano, “al llarg del 2024”, segons la nota difosa per l’Ajuntament, mentre que a la plaça s’hi treballrà “més endavant“, sense més concreció.

En aquesta zona del Poble-sec on s’actuarà ja hi ha el carrer de la Concòrdia configurat en forma de plataforma única, des de la seva confluència amb Radas en amunt. També el carrer Blai està configurat amb aquest sistema, fet que ha afavorit la proliferació de locals d’oci, terrasses i, també, conflictes amb els veïns pel soroll que aquest tipus d’activitats generen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La ronda de Dalt, una ferida que supura

Barcelona
Agustí Cortés
Bisbe de Sant Feliu de Llobregat

“Quan es va fer la partició, aquí no hi havia res que pogués ser un bisbat”

Barcelona
Oscar Palomino i Joan Hernàndez
Portaveus de Millorem Barcelona

“Si no tapen la ronda del Mig, farem talls quan torni el Barça”

Barcelona

“Per què no fan primer el tram més perjudicial per a la salut?”

Barcelona

“No volem una paret amb plantes”

Barcelona
GIRONA

Girona busca l’equilibri entre l’auge ciclista i els veïns

GIRONA
opinió

La ronda de Dalt i la ciutat construïda

Arquitecta en cap de l’Ajuntament de Barcelona
Olot

Recullen firmes per preservar l’únic espai verd del Montsacopa

Olot

El CCM diu que s’ha estalviat 2,11 milions d’electricitat des del 2021 pel sanejament d’aigües

Mataró