Societat

turisme

La Costa Brava es promociona per primera vegada al Canadà

L’objectiu és donar a conèixer les destinacions de la Costa Brava i el Pirineu de Girona així com divulgar les experiències enoturístiques de la Ruta del Vi DO Empordà

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona es dona a conèixer per primera vegada al mercat canadenc. Durant aquest mes de maig, diferents representants de l’entitat han viatjat fins a Canadà per tal de potenciar la marca en clau enoturística, tot aprofitant les bones connexions aèries entre les capitals de Montreal i Barcelona. D’aquesta manera, es van presentar el conjunt de l’oferta turística de les destinacions Costa Brava i Pirineu de Girona i propostes específiques de la Ruta del Vi DO Empordà.

Joan Plana, vicepresident segon del Patronat, va remarcar que “estem molt satisfets de la bona acollida que hem obtingut per part dels professionals del sector turístic del Quebec en la nostra primera incursió al Canadà”. En aquest sentit, també va assenyalar que “s’han mostrat interessats per conèixer més les singularitats de la nostra regió, i especialment interessats per conèixer les propostes i experiències culturals (triangle dalinià i tradicions), l’enogastronomia local i les activitats de turisme actiu com ara el cicloturisme i el senderisme en els camins de ronda”.

A més, l’esdeveniment comptava amb la participació de la sommelier del restaurant El Celler de Can Roca i millor sommelier de Catalunya en dues edicions, Audrey Doré, que va conduir un tast guiat de vins de la DO Empordà, seguit d’una degustació de productes i receptes tradicionals catalanes.

Segons dades d’Eurecat, a través de la plataforma TDS, l’any 2023 la demarcació de Girona va registrar l’arribada de 14.111 canadencs, que van generar 35.505 pernoctacions en els establiments d’allotjament turístic reglats de la destinació. En termes quantitatius la dada és poc significativa, però és remarcable l’increment del 77 % respecte a l’any 2022 pel que fa al nombre d’arribades i estades de turistes procedents el Canadà a la Costa Brava. Aquests turistes solen visitar la destinació majoritàriament entre els mesos de maig i setembre, i duen a terme una estada mitjana de 3,3 dies.

També als Estats Units

En paral·lel, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona també va viatjar als Estats Units per continuar la seva promoció com a destí turístic. A la primavera de 2023, la promoció es va dur a terme a les ciutats de New Haven (Connecticut), Chicago i Miami, i enguany el cicle de presentacions i trobades comercials s’ha desplegat a la costa Oest, a les ciutats de San Diego, Los Angeles i San Francisco.

En l’acció itinerant van participar tretze empreses turístiques gironines especialitzades en serveis i productes d’alta gamma i enogastronòmics, i un centenar d’agents i programadors d’agències de viatges de luxe de la costa Oest dels Estats Units.

L’esdeveniment va comptar amb la participació del vicepresident primer del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Jordi Masquef, i la directora del Centre de Promoció Turístic de Catalunya als Estats Units, Cristina Gargallo. En aquest sentit, Masquef va assenyalar que “els Estats Units són un mercat turístic inacabable en el qual hem d’incidir de manera estratègica amb una oferta turística diferenciada i de qualitat”. Per altra banda, el vicepresident també va remarcar que “el turista nord-americà és molt bon client per a nosaltres: valora la nostra proximitat a Barcelona, l’autenticitat i la varietat de la nostra oferta, i té interès per la cultura i el patrimoni, la gastronomia i per gaudir d’activitats originals que li aportin valor durant la seva estada a la Costa Brava”.

Catalunya és la primera destinació

Catalunya és la primera destinació de l’Estat espanyol receptora de turistes procedents dels Estats Units. El turista nord-americà viatja a Catalunya majoritàriament per vacances i oci, per experimentar completament la destinació. Té un alt nivell educatiu, pernocta principalment en hotels i fonamentalment viatja sense paquet turístic. Generalment viatja en parella o família i mostra interès per explorar noves destinacions des de la vessant cultural, enogastronòmica i també en relació amb activitats en contacte amb la natura i l’entorn.

Concretament, el segment del turisme de luxe nordamericà cerca equipaments i serveis d’alta gamma i de qualitat que aportin valor al viatge. El patró temporal dels viatges dels nord-americans a la destinació es concentra entre els mesos de maig i octubre, fet que contribueix a la desestacionalització.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.