Societat

Plataformes de Vilamalla i Perpinyà “concurrents i complementàries”

Representants de la Generalitat i del port de Barcelona van fer un debat a Perpinyà sobre logística pel corredor mediterrani amb la Catalunya del Nord

“El tràfic de mercaderies pel futur corredor mediterrani promet una batalla feroç entre centres logístics del nord i del sud”, preveu el think tank Opencat, organitzador de la taula rodona que ahir es va fer a Perpinyà, a la seu de l'Aglomeració Perpinyà Mediterrània.

Ricard Font, director general de Transport i Mobilitat de la Generalitat, va voler aclarir d'entrada que entre les plataformes sud-catalanes i la de Perpinyà Saint Charles “hi haurà complementarietat competitiva”. “Dir que no intentarem fer-nos la competència seria naïf”, va explicar; a més, va afegir que el govern català redimensionarà la de Vilamalla “en funció dels agents que la utilitzin i també del que facin les plataformes veïnes”. Responia així a Romain Grau, vicepresident de la plataforma Perpinyà Mediterrània Saint Charles, que va afirmar: “Estem molt pendents i en sintonia amb el que es fa des de Barcelona”, i va dir que desitja que s'avanci en la construcció “d'un pol logístic major de Barcelona a Perpinyà”. El director d'aquesta plataforma nord-catalana, Georges Jordan, va explicar: “La competència, per a nosaltres, no ve de la Catalunya sud, sinó del nord d'Europa i de l'Estat francès.”

El sotsdirector del port de Barcelona, Santiago Garcia Milà, va dir que, de grat o per força, “la complementarietat ve donada per la geografia”, i hi va afegir: “Estem en ple corredor mediterrani, que a la llarga esdevindrà una nova Holanda pel tràfic de mercaderies.” I va concloure: “Per decisió europea estem obligats a anar junts pel corredor.”

LA FRASE

Hi haurà col·laboració, però dir que no ens farem la competència seria naïf
Ricard Font
Director general de Transport i Mobilitat de la Generalitat

LA FRASE

La competència, per a nosaltres, no ve de la Catalunya sud, sinó del nord de l'Estat francès i d'Europa
Georges Jordan
Director de la plataforma Perpinyà Mediterrània

Plataforma transfronterera

Una plataforma logística Perpinyà-Figueres-Girona, coordinada, “amb tres centres dedicats a la implantació d'empreses logístiques associats a terminals de transport combinat a Vilamalla, el Voló, Perpinyà Saint-Charles, i eventualment un quart centre a Ribesaltes, un aeroport internacional a Girona, un altre a Perpinyà i un bon enllaç per carretera i ferrocarril, podria ser competitiva”, segons Opencat, que es defineix com un “think tank independent de gent de Perpinyà, Figueres i Girona”. Segons aquest grup presidit pel nord-català Vincent Dumas, “la pertinença a dos estats diferents constitueix un gran avantatge quant a la seva competitivitat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
SOCIETAT

Obert el centre operatiu de la Guàrdia Urbana al barri de la Mariola

Lleida
Turisme

Un joc de mòbil ajuda a dinamitzar vint festivals de música del Garraf

Sitges
societat

Els transportistes reclamen solucions per poder treballar amb normalitat

barcelona
societat

Dues infermeres gironines, guardonades amb els premis catalans Talent

girona
educació

Un total de 3.749 estudiants s’examinen a partir de demà de les PAU

girona
LA JONQUERA

Uns 150 tractors tallen l’AP-7 al Pertús per reclamar millores a la pagesia

LA JONQUERA
SALUT

Un miler de pacients amb càncer donats d’alta, a l’Hospital de Mataró

Mataró
GIRONA

Distracció audiovisual per disminuir l’ansietat postoperatòria

GIRONA
societAT

Els pagesos reactiven les protestes amb talls a la frontera

barcelona