Urbanisme

Ripoll

Més zona taronja, pas previ a la millora del trànsit al centre

L’Ajuntament de Ripoll i la policia local estudien la petició dels veïns i els comerciants del centre de la vila de diverses mesures per regular el trànsit en aquesta àrea per la problemàtica causada, en l’actualitat, per l’increment de turismes, vehicles de càrrega i descàrrega i els dels residents locals. Amb l’objectiu de millorar la circulació i fomentar un entorn més sostenible, l’Ajuntament ha potenciat l’estacionament a la zona taronja que envolta el nucli antic de la vila, ara infrautilitzada. S’ha de recordar que aquesta zona té una tarifa atractiva per a aquestes àrees d’aparcament, amb un cost de només 20 cèntims d’euro per 80 minuts d’estacionament, amb la primera hora gratuïta.

L’Ajuntament ha mantingut sessions de treball amb l’associació Ripoll Comerç i la Unió Intersectorial i Empresarial del Ripollès i aviat durà a terme reunions amb tècnics d’una empresa de serveis d’estacionament per explorar altres propostes i solucions innovadores que puguin contribuir a l’èxit de la iniciativa. L’objectiu és fer una prova pilot de tres mesos, com ja s’ha comunicat als comerciants, per avaluar l’eficàcia de les mesures que es duguin a terme. Fonts del consistori han explicat que aquestes accions formen part del compromís per evolucionar cap a un model urbà del segle XXI, seguint l’exemple de moltes ciutats europees. “Reduir el trànsit rodat al centre, minimitzar la contaminació i posar el vianant al centre de l’experiència urbana són els objectius fonamentals d’aquesta regulació, que es considera imperativa per avançar cap a un Ripoll més sostenible i habitable tant per als vilatans com per als visitants”, han indicat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La ronda de Dalt, una ferida que supura

Barcelona
Agustí Cortés
Bisbe de Sant Feliu de Llobregat

“Quan es va fer la partició, aquí no hi havia res que pogués ser un bisbat”

Barcelona
Oscar Palomino i Joan Hernàndez
Portaveus de Millorem Barcelona

“Si no tapen la ronda del Mig, farem talls quan torni el Barça”

Barcelona

“Per què no fan primer el tram més perjudicial per a la salut?”

Barcelona

“No volem una paret amb plantes”

Barcelona
GIRONA

Girona busca l’equilibri entre l’auge ciclista i els veïns

GIRONA
opinió

La ronda de Dalt i la ciutat construïda

Arquitecta en cap de l’Ajuntament de Barcelona
Olot

Recullen firmes per preservar l’únic espai verd del Montsacopa

Olot

El CCM diu que s’ha estalviat 2,11 milions d’electricitat des del 2021 pel sanejament d’aigües

Mataró