Societat

Tecnologia

Facebook apunta a la realitat virtual

Zuckerberg obté ara Oculus, una jove empresa de visors per a videojocs

Hi veu l'eina per afegir “experiències” a la xarxa social

Per només 1.450 milions d'euros –una autèntica ganga al costat dels 14.000 que va costar Whatsapp– Facebook ha aconseguit la que podria ser una peça estratègica en el seu futur. Es tracta d'Oculus VR, una jove empresa vinculada a la realitat virtual que s'ha especialitzat a crear uns visors per a la indústria del videojoc. Mark Zuckerberg allarga, doncs, la llista d'empreses engolides per la xarxa social apostant per primer cop per un creador de hardware. Un fet que reforça el caire estratègic de l'operació: “Encara tenim més coses a fer en el camp del mòbil, però ara mateix estem en una posició en què ens podem començar a centrar en quines plataformes vindran després per permetre experiències encara més útils, entretingudes i personals”, va explicar el jove milionari.

La californiana Oculus VR es va crear el 2012 a partir de la plataforma de finançament col·lectiu Kickstarter, on va recaptar 2,4 milions de dòlars amb l'objectiu de crear un visor que permetés als jugadors tenir una sensació molt més immersiva. L'aparell, presentat l'any passat, es diu Oculus Rift i ha causat sensació en el sector: encara no està a la venda, però ha aconseguit 75.000 comandes de desenvolupadors de jocs que volen explorar-ne les possibilitats. Alguns d'ells, com el del popular Minecraft, els van cancel·lar ahir després del criticat acord.

Zuckerberg i Brendan Iribe, el conseller delegat d'Oculus, van explicar que mantindran el full de ruta previst en el camp del videojoc. De fet, fins i tot el podran accelerar amb la intenció de fer un salt posterior cap a aplicacions molt més socials. El responsable de Facebook va explicar que d'aquí a una dècada les xarxes socials consistiran a compartir “experiències” que entraran pels ulls. D'una banda, va apuntar que els alumnes de tot el món podrien assistir des de casa a una classe que tingués lloc en un entorn virtual. De l'altra, va admetre que obrir la porta a la publicitat en el món virtual seria una bona manera de rendibilitzar una empresa de la qual no espera beneficis a curt termini. Facebook diu que no vol vendre dispositius, sinó crear un ecosistema virtual que sigui la plataforma més social que hagi existit mai.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.