Administracions

Polèmica per l’accés al parc d’habitatge de Salt

Entitats del municipi consideren que és discriminatori i que es vol excloure famílies que no tenen permís de residència al municipi

L’Ajuntament ho nega i assegura que “ningú quedarà fora”

El nou reglament d’accés al parc municipal d’habitatge de Salt és discriminatori, especialment pel que fa a alguns veïns en situació vulnerable, sobretot aquells que no tenen la nacionalitat espanyola, segons han alertat diverses entitats. Una acusació que desmenteix l’Ajuntament, que assegura que “ningú quedarà fora”. En el nou reglament d’accés al parc municipal d’habitatge es preveu destinar un nou lot de 86 pisos a lloguer social. Aquests pisos es distribuiran en diferents col·lectius com ara famílies vulnerables, estudiants o gent gran.

El portaveu de l’Espai Antiracista de Girona i Salt, Mostafà Shaimi, celebra, segons ha dit en declaracions a ACN, que l’Ajuntament hagi comprat pisos de lloguer social, però demana que hi hagi “una filosofia que correspongui” a les necessitats del municipi. Per la seva banda, el regidor de Territori i Habitatge, Àlex Barceló, desmenteix que el reglament discrimini cap col·lectiu i assegura que “no es deixarà a ningú al carrer”. Barceló ha recordat que Salt ja té 125 pisos a la mesa d’habitatge per atendre les famílies vulnerables.

Polèmica

El reglament ha aixecat polèmica entre alguns partits de l’oposició i també en entitats socials del municipi. De fet, alguns col·lectius creuen que l’Ajuntament vol “excloure” famílies que no tenen un permís de residència de llarga durada.

Àlex Barceló ha recordat que les polítiques d’habitatge són “un exemple que es posa arreu d’inclusió social”. Tot i això, el regidor ha recordat que cal identificar “dos perfils diferents” d’habitatges amb lloguer social. Per una banda, hi ha els que disposa la mesa d’emergència –uns 125– i, per l’altra, el nou lot de pisos que el consistori vol destinar a altres persones. “Hi ha una sèrie de col·lectius que també viuen a Salt i també demanen pisos”, ha assegurat Àlex Barceló.

Per això el nou reglament preveu destinar un 20% dels habitatges als estudiants, un 20% a joves o famílies joves –menors de 35 anys– i un altre 20% a persones o famílies d’entre 35 i 65 anys. També hi haurà un 15% dels pisos per a casos de la mesa d’emergències econòmiques i socials de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, un 10% per a persones grans –jubilades o de 65 anys o més–, i un 5% per a persones amb diversitat funcional, discapacitat i dependència. Hi haurà un darrer 10% destinat a pisos d’inclusió, gestionats directament per l’Ajuntament o la Gestora Urbanística Nou Salt –amb un màxim de 15 pisos–, i un darrer 5% pensat per a pisos en règim d’allotjaments temporals, amb un màxim de deu.

Així i tot, les entitats socials contràries al reglament acusen el consistori de fer fora algunes de les famílies que actualment estan ocupant alguns dels pisos que formaran part del parc municipal. Segons Mostafà Shaimi, les famílies han rebut una carta en què se’ls demana que deixin el pis en un marge de 60 dies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona