Infraestructures

La variant de Bescanó tindrà un ramal fins a Vilablareix

El govern descarta que l'N-141e enllaci amb l'AP-7 oest i preveu que la carretera de la vergonya desemboqui en l'AP-7 sud i la C-65

Salt i Sant Gregori s'havien queixat que el recorregut nord perjudicava el seu territori

La Generalitat treballa en la redacció de l'estudi informatiu de la variant de Bescanó, una part de la complexa solució a la carretera de la vergonya. El govern opta ara perquè l'N-141e tingui un ramal final a Vilablareix. D'aquesta manera, la direcció general de Carreteres de la Generalitat descarta el ramal que havia de desviar l'N-141e cap al nord i que havia d'enllaçar amb la sortida de l'AP-7 oest, a Girona, que s'obrirà al març.

El govern sotmetrà a informació pública el projecte de la variant de Bescanó abans de l'estiu. El traçat paral·lel inclou un túnel de 600 metres, des de la recta de Trullàs fins a la central elèctrica de Vilanna, i posteriorment dues rotondes [vegeu pàgina següent].

La Generalitat ha exposat als ajuntaments gironins el recorregut. L'exdirector general de Carreteres, Jordi Follia, justifica el canvi dels últims temps. “Ho vam estar valorant. La sortida cap a Girona centre [oest] no dóna una bona accessibilitat a Girona, perquè són unes vies més urbanes, però sí que permetria accedir a l'autopista [AP-7 oest]”.

“Cap a l'AP-7 sud”

Després de tretze anys en el càrrec, Jordi Follia va ser rellevat fa quinze dies per Xavier Flores. Al Departament de Territori i Sostenibilitat, troben més adient que la variant de Bescanó vagi cap a Vilablareix. “Sembla més lògic que, un cop passat Bescanó, que és al marge esquerre del riu Ter, es torni al marge dret, empalmar amb l'actual N-141 i anar
a buscar l'autopista de Girona AP-7 sud.”

La Generalitat considera que això afavoriria la connexió amb la C-65. “Aquest recorregut tam-bé dóna continuïtat des d'Olot cap a Cassà i a la Costa Brava [a través de la C-65] i té més sentit.”

L'alcalde de Bescanó, Xavier Soy (CiU), demana que es posi remei al que considera un embut, el tram final de l'N-141e. “El que hem de fer és aplicar planificació territorial. Més que el volum de població, cal tenir en compte la concentració de trànsit. És de sentit comú. Això és un embut i al final de l'embut hi ha Girona i Salt. Per tant, s'ha d'eixamplar l'embut per baix [per Girona i Salt]”, diu.

Salt i Sant Gregori s'havien queixat del ramal nord i ara estan satisfets. “Les deveses ja estan prou castigades amb l'AP-7, els terrenys afectats pel TAV i un gasoducte”, diu el portaveu del govern de Salt, Robert Fàbregas (CiU).

LA XIFRA

13,5
quilòmetres
té l'N-141e entre Anglès i Salt. Segons el govern, hi circulen entre 9.000 i 14.000 vehicles diaris.

LA FRASE

[El tram final de l'N-141] és un embut i és de sentit comú eixamplar-lo per baix, a tocar de Salt
Xavier Soy
alcalde de bescanó (CiU)

Entre Vilanna i Montfullà

La Generalitat i l'Ajuntament de Bescanó coincideixen que el tram bàsic a millorar és entre Vilanna i Montfullà, que es corregiria amb la variant. El govern considera que el tram Vilanna-Montfullà és “molt dolent”, en paraules de Jordi Follia, director general de Carreteres els últims tretze anys.

L'alcalde de Bescanó, Xavier Soy, també considera urgent actuar a l'N-141e. Admet que és difícil executar a mitjà termini tota la variant i posar fi als malsons de milers de veïns que s'han de desplaçar des de la Selva interior i el Gironès en direcció a Girona. Per això, considera que s'han de focalitzar les obres en el sector Vilanna-Montfullà. “Acceptem les coses tal com són. La realitat econòmica és una, però m'agradaria que es poguessin fer millores en aquest tram.” La Generalitat preveu que aquesta obra es faci de manera paral·lela a la variant d'Anglès, que enllaçaria la benzinera amb el cementiri. Pel centre d'Anglès passen molts camions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.