Infraestructures

Faura vol més permissivitat per a la cobertura de mòbil

El director general de Telefònica diu a Olot que si els deixessin instal·lar més antenes milloraria molt el servei als espais protegits

La companyia desplega la fibra òptica a la ciutat i el 4G al centre

Les administracions tenen bona part de culpa en la manca de cobertura per als mòbils, sobretot si es tracta d'espais protegits. Ho va afirmar ahir a Olot el director general de Telefònica a Catalunya, Kim Faura, on va pronunciar una conferència sobre el futur digital.

Fins i tot va posar-hi xifra, afirmant que en un noranta per cent dels casos, no es pot millorar la cobertura, perquè els ajuntaments o la Generalitat no donen els permisos que calen per instal·lar noves antenes o per tirar cable, en el cas de la fibra òptica, a través de zones protegides.

Kim Faura va explicar que, en alguna caos, tenen interposats contenciosos contra les administracions. Com a exemple va citar el que mantenen amb el Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, perquè no li dóna permís per tirar cable de fibra òptica fins a Cadaqués, ja que afecta una zona del Parc Natural de Cap de Creus. Un sabotatge va fer caure fa poc del servei d'ADSL i de telefonia mòbil a Cadaqués que va deixar els veïns 27 hores sense servei. Faura va remarcar que, si haguessin tingut l'altra cable, el servei no se n'hagués ressentit.

Kim Faura va fer aquestes reflexions arran de la intervenció del president de la junta veïnal de l'antic poble de Batet de la Serra (Olot), Tavi Algueró, que va posar de manifest el contrast entre els 100 megues que podran contractar molts dels olotins amb la fibra òptica que ara s'està instal·lant a la capital garrotxina i els entre 2 i 1 que tenen els veïns d'aquesta zona rural de la ciutat, alguns amb negocis turístics al Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. “Jo tinc casa a Menorca i també tinc 2 megues i no m'ho arreglo a mi mateix. I tinc grans amics, grans empresaris que tenen casa a l'Empordà i l'única solució és el servei per satèl·lit”, va indicar.

El director general de Telefònica a Catalunya va informar que tenen previst tenir cablejar el 55 per cent de la ciutat d'Olot aquest any, una feina que continuarà l'any vinent. Això no obstant, va dir que les previsions són que, durant els dos primers anys del nou servei, no arribarà ni al 15 per cent de les llars de la ciutat.

Preguntat pel president del Cercle Euram Garrotxa, Òscar Rodríguez, sobre si farien arribar la fibra òptica als polígons industrials del sud-est de la Garrotxa abans de 2016, Faura va dir que fa temps que les empreses garrotxines tenen accés la fibra òptica. “Una altra cosa és el preu, que depèn de la distància de la xarxa”, va aclarir.

Kim Faura va aprofitar per anunciar que, coincidint amb el desplegament de la fibra òptica, instal·laran antenes per dotar del servei 4G tot el centre de la ciutat d'Olot. “Hi haurà 100 megues als mòbils”, va dir.

LES FRASES

A partir de 500 euros, fa temps que els empresaris tenen fibra a preus diferents segons l'aplicació
Kim Faura
director general telefònica a catalunya
Olot és la segona ciutat gironina després de Girona a tenir fibra òptica. Hem fet una inversió important en un moment difícil
Les persones volen proximitat, el client o l'usuari desitja sentir: «Hola, sóc la Pilar, des de les Glòries. En què el puc atendre?»

‘Call centers' en català i de proximitat

Telefònica ha optat a Catalunya per la proximitat i, per tant, per atendre els usuaris que ho demanin en català. Tot plegat és mèrit de Kim Faura, qui va apostar per dur els call centers que tenia a Sud-amèrica fins a Catalunya, cosa que li va costar de fer entendre a més d'un dels alts directius de Telefònica. “Em deien si ells eren gilipolles i jo no. Però ells ho analitzaven com un tema de costos i jo, de servei”, va remarcar. I hi va afegir: “Els usuaris volen ser atesos per algú d'aquí. La proximitat és un valor.” Faura va indicar que tenir els call centers a Catalunya és cinc vegades més car, però que representa una millor atenció al client català. Faura va pronunciar prèviament una conferència sobre la disrupció digital, és a dir, sobre els canvis de maneres de fer que comporten les noves tecnologies. “És un món nou. Hi anem tots, vulguem o no”, va dir.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.