Infraestructures

Castelldefels vol refer el passeig marítim

L'Ajuntament i l'AMB redacten un projecte que preveu afegir 2,4 metres al segon tram, reformat des del 2009

El tram del passeig marítim de Castelldefels comprès entre el carrer 9 i la República Argentina va ser reformat el 2009, amb un pas entre els habitatges i la sorra que permet passejar a pocs metres del mar i sense la proximitat dels vehicles. Però és un passeig que va néixer insuficient per l'escassa amplada, de 4,8 metres. El mateix govern socialista que hi havia llavors a l'Ajuntament va reconèixer que era estret per a l'ús simultani de vianants i ciclistes, però el Ministeri de Medi Ambient, emparant-se en la llei de costes que hi havia llavors, no va permetre fer-lo més ampli. Ara, amb un govern diferent tant al consistori com a l'Estat i amb un marc legislatiu diferent, Castelldefels intenta que l'Estat ampliï aquest tram i per aquest motiu està enllestint un projecte, amb l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que preveu una ampliació d'aquest tram amb la incorporació d'un carril de 2,4 metres que es destinaria als ciclistes. D'aquesta manera, l'actual passeig de 4,8 metres passaria a tenir-ne 7,2, cosa que faria més fàcil l'ús simultani del passeig per part de ciclistes, vianants i patinadors. El projecte preveu, així mateix, un nou enllumenat, ja que el consistori reconeix que l'actual és insuficient, i la plantació de més palmeres. Així mateix, es vol ampliar la zona dunar i es reformaran els accessos al passeig des de la carretera amb la col·locació de nous bancs i fonts d'aigua potable.

El regidor de Via Pública, David Solé, explica que el projecte estarà llest d'aquí a tres o quatre mesos, i llavors es mostrarà als veïns i s'escoltaran els seus suggeriments. Un cop estigui tot enllestit. es presentarà al Ministeri de Medi Ambient, que és qui l'ha d'aprovar i executar. “Aquesta obra tindrà un cost aproximat d'entre un milió i un milió i mig, i caldrà buscar finançament”, assenyala el regidor. Solé creu que “la voluntat del ministeri és bona” per les converses que ha tingut l'Ajuntament amb els responsables de Costes amb motiu de la reforma de la tercera fase del passeig.

LA XIFRA

2,4
metres
guanyarà el segon tram del passeig marítim, fet que permetrà afegir un carril bici al pas dels vianants.

Uns llums integrats arran de terra

Rosa M. Bravo

La proposta que recull el projecte pel que fa a l'enllumenat consisteix en la col·locació de LED de llum blanca a poca altura per evitar la contaminació lumínica. Així ho explica Solé, i els veïns de l'associació del Baixador, un dels dos barris més pròxims al segon tram del passeig marítim, defensen un enllumenat integrat a l'entorn. Els representants veïnals volen un tipus d'enllumenat similar al de la platja de Gavà, arran de terra, i que, a més, s'eliminin els cartells de la sorra per donar al conjunt un tractament com més natural millor.

L'ampliació d'aquest segon tram proporcionaria al front litoral de Castelldefels, de 5 quilòmetres de llarg, un tractament més unitari. Les successives reformes han motivat una divisió del passeig marítim –el més pròxim al mar, tancat al trànsit– en tres trams. Quan acabi la reforma de l'anomenat tercer tram, el que és més a la vora del terme de Sitges, el passeig tindrà al llarg d'un quilòmetre una amplada de 12 metres, una amplitud similar a la que té a la banda que toca a Gavà. És només als 2 quilòmetres de tram central en què el pas s'estreny als 4,8 metres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona